Canon 16-35mm f/2.8 L III

tarafından gönderildi

Hemen hemen tüm profesyonel fotoğrafçıların ekipman çantasının olmazsa olmazı olan bir lens varsa, o da hızlı, ultra geniş açılı bir zoomdur. Bir Canon kullanıcısı olarak 2008 yılında bir Canon 16-35mm f/2.8 2 edinip de çantam da taşımaya başladığım günden beri bu lensi iş için sürekli kullanmaya devam ettim. Aslında netlik açısından bakarsanız ekipmanımda yer alan en zayıf lenslerden olmuştur, ama bir 16mm ve f/2.8 lense ihtiyacım vardı ve başka bir seçeneğim de yoktu ve aslına bakarsanız yakın bir zamana kadar da daha iyi netliğe sahip başka bir lens de bulunmuyordu.

Piyasada Canon’un çıkarmış olduğu daha uygun fiyatlı birkaç 16mm opsiyonu daha olduğunun farkındayım ve bunlardan daha sonra kısaca bahsedeceğim; ancak benim yaptığım işte kullanmak üzere bir f/2.8’e ihtiyacım var. Canon 16-35mm f/2.8 lensini iş için sürekli kullanıyorum ve çoğunlukla da iki özel durumda ihtiyaç duyuyorum. Mesela kaykaycıları fotoğraflarken en azından saniyede 1/1000 enstantane hızına ulaşmaya çalıştığım zamanda çok işe yarıyor. Her zaman en temiz görüntü kalitesine ulaşmaya çalıştığım için, sadece ISO seviyesini yükseltmek işe yaramıyor; bu sebeple de ISO’yu yükseltmek yerine ihtiyacım olan ışığı daha fazla içeri alabilmek için aralık bırakarak ihtiyacım olan yüksek enstantane hızına ulaşmaya çalışıyorum. Aynı zamanda organizasyonlarda da çekim yapıyorum, az ışıklı iç mekan partilerde de aynı şekilde en hızlı lensler tercih ediliyor.

 

Canon güncellenmiş III sürümü duyurduğu anda çıkar çıkmaz bu lensin üzerine atlayacağımı biliyordum. Lensin analizinin çıkmasını bile beklemedim (ki çoğunlukla yeni bir ekipman almadan önce bunu beklerim) çünkü kendi kendime düşündüm, dedim ki “en son ne zaman Canon bir önceki modelin kalitesini aşamayan yeni, modern bir sürüm piyasaya sürdü ki?” Belki daha önceden böyle bir şey olmuştur ama ben hatırlayamıyorum.  Böylece elimde olan Canon 16-35mm f/2.8 II sürümünü sattım ve geçen hafta New York’a ailemi ziyarete gittiğimde yeni lensi B&H’ten satın aldım (şu an için Peru’da yaşıyorum da, burada yeni lenslerin satışa çıkması Amerika’da satışa çıkmasından sonra aylar sürüyor ve satışa çıktıklarında da olması gerekenden çok daha pahalıya, astronomik fiyatlara satışa çıkıyorlar, ama bu tamamen başka bir yazının konusu). Lensi satın alır almaz kamerama taktım ve hem New York’ta hem de New Jersey’de geçirdiğim on gün boyunca bu lensle önüme gelen her şeyi fotoğrafladım. Geçtiğimiz sekiz sene içerisinde bir önceki sürümü devamlı kullanan bir fotoğrafçı olarak sizinle yeni 16-35mm f/2.8 III üzerindeki görüşlerimi paylaşmak istiyorum.

Canon 16-35mm f/2.8 L III

Lensin bu yeni sürümü bir önceki modele kıyasla kağıt üzerinde yeni hiç bir özellik sunmuyor.

Odak mesafesinde hiç bir değişiklik yok: 15mm’ye kadar zoomu uzamıyor ya da 40mm’e kadar daralmıyor. Görüntü Sabitleme eklenmemiş ve maksimum enstantane hala f/2.8. Özellikler bazında, her açıdan bir önceki modelle tıpa tıp aynı özellikleri taşıyor. Farklı olan çözülme gücü. Yukarıda bahsettiği gibi, sürüm II kamera çantamdaki şu ana kadar en yumuşak lensti ama bu güne kadar bana başka hiç bir Canon zoomun veremediği odak mesafesini ve f-stopu sunmuştu. Bu yeni lens ise bana anında daha net geldi. Siz de bunu kameranızın arkasındaki LCD ekran üzerinde fark edeceksinizdir. Fotoğraflarınız yeniden boyutlandırıldığında ya da online platformda ya da sosyal medyada görüntülendiğinde ise bir fark göremeyeceksiniz. Ama ben anında bilgisayar ekranımda gördüm ve bu lensle çekmiş olduğum görüntülerin çıktısını aldığımda da farkı görmemek mümkün değildi.

Hatta Manhattan siluetinin siyah beyaz bir fotoğrafını çekmiştim ve New York’tan ayrılmadan önce bir arkadaşım için büyük boy baskısını bile yaptırdım ve ikimiz de sonuçtan çok memnun kaldık. Fotoğraflarım çoğunlukla iş için basılırlar o yüzden bu benim için baya önemli. Ayrıca, çalıştığım ekip, artık eski sayılan 16-35mm f / 2.8 II lensim ile çekilen baskıları ve fotoğraf çektiğim tüm diğer lenslerle arasındaki farkı gördü, özellikle de çerçevenin merkezinden uzaklaştığımızda bu fark çok açıktı. Ben hiç de piksel gözlemcisi değilim ya da çizelge fotoğraflamıyorum. Ancak, Adobe Camera Raw’da normalde yaptığım işlem sonrası görüntüleri izlerken, monitörümde dosyaların çok daha ayrıntılı olduğunu ve yine özellikle kenarlara doğru büyük fark olduğunu ettim.

Birkaç yıl önce 24-70 mm f / 2.8 II lens aldığımdan bu yana, eğer gerçekten de 16 mm ile çekim yapma zorunluluğum yoksa, kendimi sürekli 16-35 mm f / 2.8 II yerine 24-70 mm f / 2.8 II’yi kullanırken buldum çünkü gerçekten de çok daha net. Geniş açıyı daha önce olduğu kadar sık kullanmadım, yani kısaca bu lense 16mm prime lens muamelesi yaptım denebilir. Şimdi bu değişecek ve bu yeni objektifi 24mm veya 35mm’de çekinmeden kullanabileceğim ve bunu lens değiştirmeden yapabilecek olmaktan dolayı da ayrıca mutluyum. Optik olarak yaptığı şeyin yanı sıra, II ve III. sürümler arasındaki fiziksel boyut farkı da dikkatimi çekti. Satın almadan önce özellik sayfasındaki boyut veya ağırlığı kontrol etmeye hiç gerek bile duymadım, ancak kutudan çıkardığımda bu yeni sürüm çok daha büyük gözüktü, ancak tuhaf bir şekilde hiç de ağır gelmedi. Herhalde üretiminde yeni ve daha hafif malzemeler kullanıyor olmalılar diye düşündüm. Ancak boyut ve ağırlık detaylarına bakınca fiziksel olarak daha büyük ve ağır olduğunu gördüm.

Lensi kullandığım zaman bir ağırlık farkı hissetmiyorum, ancak kesinlikle lens ellerimdeyken çok daha büyükmüş hissi veriyor. Ne olursa olsun, bu ağırlık farkı benim için bir sorun teşkil etmiyor, zira müşterime daha iyi bir görüntü sunmamda yardımcı olacağını düşündüğüm bir şeyi her zaman yanımda taşımaya üşenmem. Fiziksel boyuttaki artışa rağmen, yeni lens bir önceki modeli ile aynı 82mm filtre boyutuna sahip. Bu benim gibi tüm filtrelerini – özellikle doğal yoğunluk filtrelerini – sadece 82 mm alan herkes için harika bir durum. Onları diğer lenslerimde kullanmam gerekiyorsa, farklı boyutlardaki uyarlama halkalarımla beraber kullanıyorum. Bu, tüm lenslerim için farklı boyutlu filtreler satın almaktan çok daha hesaplı oluyor.

 

Otomatik odaklanma hızında veya doğruluğunda herhangi bir fark görmüyorum, ancak II. sürümü bu konularda gayet iyiydi, o yüzden bir değişiklik olmaması iyi bir şey. Öyle görünüyor ki Canon gerçekten de görüntü kalitesini yükseltmiş. Bunu da çok başarılı bir şekilde yapmış, işte tam da ihtiyacım olan buydu. İlk etapta yeni lensi alma sebebim de zaten buydu, bu yüzden gayet mutluyum. Bir önceki sürümü benim inanılmaz işimi gördü, dolayısıyla bundan da önümüzdeki sekiz sene içinde aynı performansı görebilirsem, işte buna baya memnun olurum.

 

 

Eğer lensin fiyatı sizin için bir mesele olacaksa, o zaman tüm bu anlattıklarım size pek de ilgilendirmeyebilir.

 

Bu Canon 16-35mm f/2.8 lensin tek ve en büyük dezavantajı fiyatı. Bunun haricinde söyleyecek kötü hiçbir şeyim yok. İş için bu tür bir lense ihtiyacınız varsa ve netlik ve çözünürlük sizin için büyük önem taşıyorsa, o zaman sizin ihtiyacınız olan tam da bu lens. Ancak eğer netlik yaptığınız iş için çok da önemli değilse ve fotoğraf sizin için sadece bir hobi ise, mesleğiniz değilse, kullanılmış sürümler şu an 1.000 Doların altında piyasada bulunabileceği için, sürüm II sizin için daha iyi bir seçenek olacaktır.

 

Buna ek olarak, eğer f / 2.8’e ihtiyacınız yoksa Canon, maliyetinin yarısından daha az fiyatına, hem de çok iyi olmasıyla bilinen 16-35mm f / 4 IS lens seçenekleri de sunuyor. Sadece 4/4’lük bir hızla çalışıyor olabilir ama yine de Görüntü Sabitleme özelliği sunuyor ki, bu video çeken veya daha yavaş obtüratör hızlarıyla elde çekim yapan kullanıcılar için çok yararlı.

 

Manzara fotoğrafçısıysanız, muhtemelen lensinizi durduruyorsunuz demektir, bu yüzden bütçeye daha uygun f/4 lenslerin sizin için daha iyi bir seçenek olacağını tahmin ediyorum. Bu yeni f/2.8 lensler sadece maksimum f / 2.8 diyafram değerine ve mümkün olan en net lense ihtiyaç duyan kullanıcılar için üretilmiş. Aksi takdirde f/4 IS lensin üzerine kattığı başka hiçbir şey olmadığı kanısındayım. Eğer f/2.8’de tamamen geniş açılı çekim yapmayı hiçbir zaman planlamıyorsanız, o zaman bana kalırsa bu yeni Canon 16-35mm f/2.8 lense sahip olmanızı gerektiren hiçbir sebep yok.

 

Özetleyecek olursak, Canon 16-35mm f/2.8 III, görüntü kalitesi bir önceki sürümünü aşan seçkin bir mühendislik harikası. Bazıları için fiyat etiketi sorun olacaktır ama herkes için değil. Ancak bu lens profesyonel kullanım için üretildiğinden, sunduğu her şeye ihtiyacı olan kullanıcıların ödeyeceği bedeli kesinlikle hak ediyor. Düğün, organizasyon ya da spor çekimleriyle ilgilenen Canon fotoğrafçıları için artık bu yeni ve geniş açılı zoom lensi en iyi seçenek.

 

 

 

Yorum Yazın

Pre-sale Questions
%d blogcu bunu beğendi: