Bugün öncelikle bir Fujifilm incelemesi yapacağız. Sonrasında Fujifilm VPB-XT2 Battery Grip İncelemesi ile devam edeceğiz. Son olarak ise fotoğraf makinesi ekipmanları ve fotoğrafçılık aksesuarları satın alma rehberi ile konuyu bitireceğiz.

Fujifilm İncelemesi – Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi olabilir mi?

Fujifilm X-T2’nin piyasaya sürüldüğü günden bu yana e-mail adresimin gelen kutusuna bir kaç günde bir aynı soruyu soran e-mailler düşüyor; Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi olabilir mi?

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi olabilir mi konusuna değinmiş olan bir kaç tane makale çoktan yazıldı ve bir takım forumlarda yorumlar yapıldı; fakat bu konuda verilecek olan en dürüst cevap, aslında piyasada yer alan tüm kamera ve sistemler için de geçerli olan bir cevap. Bu durum tamamen kamerayı ne tür işlerde kullanacağınızla alakalı.

Spesifik bir iş için kullanacağınız kamerayı seçerken değerlendirmeye almanız gereken bir sürü faktör var. Hangi tür lense ihtiyacınız olacak? Hangi ISO aralığını kullanacaksınız? Dinamik aralık, mobilite? Otomatik odaklanma? Video özellikleri? Sağlamlığı? Profesyonel kullanım kolay tanımlanabilir bir terim olmadığı için bu konuda karar verirken değerlendirmeniz gereken konular da haliyle oldukça çeşitli. Yine de Fujifilm X-T2’nin size neler sunduğuna, neler yapabildiğine, bir daha düşünmenizi gerektirebilecek unsurlar olup olmadığına bir bakalım.

Is the Fujifilm X-T2 Ready for Professional Use?

Fujifilm İncelemesi – Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Görüntü Kalitesi

Küçük sensör pazarı söz konusu olduğunda Fujifilm’in en iyi görüntü kalitesini sağlayan markalardan biri olduğu  su götürmez bir gerçek. Sunduğu renklerin mükemmel derecede doğallığı yakalaması bir yana, dinamik aralığı ve ISO performansı da alanında en iyiler arasında yer alıyor. Keskinliği, özellikle de Fujifilm’in kendi lens koleksiyonunda yer alan lenslerle birlikte kullanıldığında, mükemmel sonuç veriyor.

Şahsen, konu görüntü kalitesiyse, kendi kullanmakta olduğum Nikon D750’mi  X-T2 ile değiştirme konusunda tereddüt etmem. Hatta birçok uygulamada, özellikle de portre ve yemek çekimlerinde, Fujifilm’in bana sağlayacağı doğal renk uyumunu tercih edebilirim. Hem tonlar arasındaki geçiş hem de gölgeden parlak ışığa geçişler gözüme çok daha iyi görünüyor.

Görüntü dosyalarını limitlerin sonuna kadar zorlayıp denemeler yapınca tam çerçeve sensörlerde biraz zayıf kaldığını söylemek yerinde olabilir. Yüksek ISO seviyesinde, Fujifilm X-T2 parlak ışıkta detayları biraz kaybediyor ve yaptığım teste göre Nikon D750’den ½ durak daha önce mor gölgeler oluşmaya başlıyor. Çok büyük bir fark değil; ancak görüntü dosyalarını en üst limitlere kadar çekerek kullanmayı düşünüyorsanız, muhtemelen X-T2 size uygun bir seçim olmayacaktır.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/11/05/fstoppers-fujifilm-x-t2-professional-use-02.jpg

Fujifilm İncelemesi – Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Lens Sistemi

Fuji lens koleksiyonu sistemin bir yıldız gibi parlamasına sebep oluyor. Ekstrem genişlikteki lensten telefotoya kadar geniş bir yelpazede yer alan koleksiyonun içerisinde kötü bir tane bile lens bulunmuyor. Bir spor veya vahşi doğa fotoğrafçısı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, 50-140mm ve 100-400mm lensler harikulade seçenekler. Manzara fotoğrafçıları için ise 10-24mm f/4 ve 16-55mm f/2.8’nin ikisi de harika seçenekler, prime’lardan söz etmeye gerek bile duymuyorum, zira piyasada bulunanların en iyilerinden oldukları çok açık.

 

Buna rağmen, ‘özellikli lens’ kategorisinde pek de bir seçenek sunmuyorlar. Garip bir odaklama uzunluğu bulunan tek makro lensi olması ve oynar başlıklı lens seçeneği sunmuyor olması bazı kullanıcıları X-T2’den uzaklaştırabilir. Mimari fotoğrafçılığı ile uğraşanlar mesela, Fujifilm X-T2 kullanmayı tercih ederlerse çok şey kaçırırlar. Tabi doğruya doğru, Fuji’nin lens çeşitliliğini geçtiğimiz 4 yıl içerisinde 3 lensten 21 lense çıkardığını da unutmamak lazım. Bugün eksik olduğu için eleştirdiğimiz bu lenslerin de koleksiyona eklenmesi düşündüğümüz kadar çok zaman almayabilir.

Fujifilm İncelemesi – Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi  Otomatik Odaklama

Bu Fujifilm’in hep gecikmeli olarak takip ettiği bir alan olmuştur. Ancak, Jason Vinson’in incelemesinde okuyabileceğiniz ve kameranın piyasaya sürülmesinden sonra etrafta konuşulan tüm ‘şükürler olsun’ başlıklı yorumlardan anlayacağınız üzere, bu sorun da artık çözülmüş. Fujifilm en üst kalibredeki DSLR kameralarla kendi sistemi arasındaki farkı çok aza indirmeyi başarmış. Adı kötüye çıkmış olan odak avı ve az ışığı kaçırma gibi problemler artık geçmişte kaldı. Otomatik odaklama performansı iki saniyeyi geçmiyor.

 

Yeni takip sistemine ve ayarlar arasındaki geçişlere alışmak biraz zaman alacak olsa da, bir kere ayarlarınızı oturttunuz mu bir daha endişelenecek bir şey kalmıyor. Her çerçeveyi düzgün çekiyor, bir tane bile kaçırmıyor. Aynasız kameralarda bulunan kapalı çevrim odak sisteminin en iyi DSLR kameralarının odaklama sistemini bile geçme potansiyeli var ve Fujifilm’de X-T2 ile bunun farkına varmış gibi duruyor.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/11/05/fstoppers-fujifilm-x-t2-professional-use-01.jpg

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Gövde Kalitesi

Fujifilm’in diğer alt segman modellerinin aksine, X-T2 hava şartlarına karşı korumalı, tank gibi üretilmiş ve üzerine yükleyebileceğiniz her türlü yükü çekmeye hazır olduğu hissini veriyor. Geçenlerde çok şiddetli bir tayfun olan Meranti yaşanırken Tayvan’a yaptığım bir ziyaret boyunca, bir şelalenin önünde ve deniz kenarında portre çekimleri gerçekleştirdim. Muhtemelen bu benim yaptığım en akıllıca şey değildi, ama X-T2 hiç bir pozu kaçırmadı. Yaşadığım tek sorun, lensimi ne kadar hızlı temizleyip yeni poza geçebilmemle ilgiliydi.

 

Yeni hafıza kartı girişi ve giriş koruma kapakçıkları önceki modellere kıyasla çok daha gelişmiş ve görünen o ki kötü hava şartlarını bile geri püskürtebilecek güçte. Gerçekten de, söz konusu olan gövde kalitesi ise daha büyük bir kameraya ihtiyaç duyacağınızı sanmıyorum. X-T2’nin gövdesi mükemmel standartlarda üretilmiş.

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Flaş

Ful flaş ekosistem eksikliğinin düğün ve davet fotoğrafçılarını bu kameradan uzaklaştırabileceğini düşünüyorum. Tabi ki de birkaç tane flaş seçeneğiniz var ve tercihiniz manüelden yanaysa hala size ful manüel kontrol etme imkanı tanıyan markaya ait olmayan uzaktan tetikleyicilerle çalışabiliyor. Ancak yakala ve patlat tarzı çalışmayı sevenler için pek de yeterli değil. X-T2 tüm seçeneklere ve teknolojiye sahip; ancak henüz yeterli flaş opsiyonu veya uzaktan kumandalı tetikleme sistemini desteklemiyor. Buna rağmen, çantanızda bulunan ND filtresi ve yeni 1/250 senkron hızını yakalayan yeni enstantanesi ile birçok uygulama için fazlasıyla yeterli olacaktır.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/11/05/fstoppers-fujifilm-x-t2-professional-use-03.jpg

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Çift Kart Girişi

Bu Fuji için tam zamanında yapılmış, harika bir ilerici hamle. Birçok fotoğrafçı çektiği görüntünün gereğinden fazla kopyası olsun ister ya da bir karta ham görüntü diğerine JPEG kaydetmek ister. Tüm bu seçenekler mevcut ve iki giriş de hızlı UHS-II kartları destekler nitelikte. Ayrıca, gövdenin çok genişlemeden iki kart girişi sığdırabildiğini görmek de büyük bir artı.

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Bağlanma

İşte bu en çok şikayeti aldığımız noktaların başında yer alıyor. Fuji’nin bağlanma desteği gerçekten çok zayıf. Adobe Lightroom’a bağlanabilmek için ekstra satın aldığınız bir kablo pek de bağlanma desteği sayılmaz. Capture One kullanmak isteyen stüdyo fotoğrafçıları ne yapsınlar? Pazarda yer alan birçok iyi markanın bağlanma desteğini paketin bir parçası olarak sunmasına ne demeli? Bu açıdan Fuji tam bir hayal kırıklığı. Şahsi fikrim, yemek çekimi yaparken eş zamanlı olarak ham görüntülerin dizüstü bilgisayarıma aktarıldığını bilmek harika olurdu. Şu an için sadece JPEG ön görüntüsünü Uzaktan Kamera uygulamasında görmekle yetiniyorum.

Fujifilm X-T2 profesyonel fotoğraf makinesi Sonuç

Tüm kamera gövdeleri gibi bu kameranın da çeşitli iş tanımları için birbirinden farklı artıları ve eksileri var. İhtiyaçlarınıza bağlı olarak, Fujifilm X-T2 sizin profesyonel kullanımınıza hazır olabilir, ya da olmayabilir. Buna sadece, ihtiyaçlarınız doğrultusunda, siz karar verebilirsiniz. Kamerayı profesyonel şekilde kullanan başkalarından da bu konu hakkındaki fikirlerini ve kameranın eksik olan yönleri hakkında fikrinizi almak çok iyi olurdu. Yorumlar kısmına yazmanızı bekliyorum.

Kaynak ve Yazar : Dylan Goldby

 

Fujifilm VPB-XT2 Battery Grip İncelemesi

Fujifilm T2 Kore’de piyasaya çıktığı günden beri elimden düşürmedim. Tüm yeni özellikleri ve arttırılan hızı sayesinde çok keyif alarak kullanıyorum. Tüm konsept ve amaçlara uygun olduğu için şu sıralar ki en favori kameram. Bu kamerayı ailelerle çalıştığım projeler hariç her türlü işte kullanabiliyorum. Yine de pil ömrü ve boyutları açısından bir iki kusuru yok değil. Kamerayı tüm gün kullandığımda parmaklarımın ağrıdığını fark ettim ve gün içinde kaç defa pil değiştirdiğimi hatırlayamıyorum bile. Madem böyle sorunlar yaşıyorum o zaman Fuji’nin yeni çıkardığı, VPB-XT2, dikey Battery Grip (ya da Fujinin verdigi isimle Vertical Power Booster Grip) bir deneyeyim ve yüksek satış fiyatını hak edip etmediğine karar vereyim dedim.

Fstoppers Reviews the Fujifilm VPB-XT2 Camera Grip

Battery Grip ekstra iki pil için gerekli yeri sağlamakla kalmıyor bunun yanında performans arttırıcı ve dokunmatik kontrol sağlayan bir kaç ekstra tuş da barındırıyor. Özellikler kâğıt üstünde iyi duruyor ve X-T2 deneyimini yeni bir boyuta taşıyacak gibi. Lokal Fuji dükkânımda tutucuyu bir kaç dakika kurcaladıktan sonra, ürünü satın almaya karar veriyorum. Cüzdanımı hafiflemiş bir şekilde dükkandan çıkıyor ve tutucunun tüm özelliklerini keşfetmek için sabırsızlanıyorum.

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/23/fstoppers-fujifilm-x-t2-grip-vpb-xt2-04.jpg

Battery Grip Gövde Kalitesi

İlk dikkatimi çeken bu tutucunun daha önce denediğim herhangi bir tutucuya benzemeyişi oluyor. Ele tam oturuyor ve sanki kameranın doğal bir uzantısıymış gibi bir his veriyor. 5D Mark II’den D800’e kadar bugüne kadar denediğim hiç bir tutucunun bu denli kameranın bir parçası olduğu düşünmemiştim. Her zaman için kameraya yabancı bir aparatın gövdeye zorla tutturulduğu hissi hakimdi. Kalitesi aynı, görüntüsü aynı ve gövdeye oturuşu mükemmel. Zaman içerisinde bu tutuş gücü aynı kalacak mı göreceğiz ama şimdilik o diğer tutucularin sahip olduğu rahatsız edici gevşeklik yok gibi duruyor. Sonuç olarak, elimde kesinlikle iyi yapılmış bir ürün var.

Tasarıma dair beni rahatsız eden sadece üç küçük detay bulunuyor. Birincisi kilitleme kolu. Bana öyle geliyor ki Fuji bu denli iyi bir tutucu üretebilmek için masraftan kaçınmamış ama söz konusu kilitleme kolu olunca ucuza kaçmış. Kolun plastik olması kamera ve tutucunun kalitesine kıyasla çok uyumsuz kalıyor. İkinci problemse, gövdenin önünde yer alan tutma uzantısının biraz gereksizmiş gibi bir his vermesi. Neden orada olduğunun farkındayım, daha fazla tutuş sağlayıp, ağırlığı dengeli dağıtabilmek için ama her an bu parçayı çıkartıp atabilirmişim gibi bir his var içimde. Sonuncu sorun da, ek çıkışlar için kullanılan lastik koruyucu. X1 kullanıcısıyken bu lastik koruyucular başıma bir sürü is açmıştı. X2’ye geçtiğimde bunların plastik kapakçıklarla değiştirilmiş olduğunu gördüğümde inanılmaz mutlu olmuştum. Aynı kapakçık çözümünün bu tutucuya da uygulanmamış olması beni hayal kırıklığına uğrattı. Neyse ki 2 senelik garantim var!

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/23/fstoppers-fujifilm-x-t2-grip-vpb-xt2-01.jpg

Battery Grip Kavrama

Fuji bunu da çok iyi başarmış. X-T2’nin bir uzantısı gibi hissettiriyor. Tutucuda yer alan hafiften derin girintisi güzel düşünülmüş bir detay ve tüm tuşlar çok doğru şekilde yerleştirilmiş. Hatta, biraz daha ileri giderek, tutucuda yer alan tuşların asıl gövdede bulunan tuşlardan çok daha iyi yerleştirildiğini bile söyleyebilirim. Kumanda tuşları bunun en güzel örneği. Bu tuşlar elime çok daha yakın dolayısıyla çekim yaparken bunlara ulaşmak çok daha kolay oluyor.

Eğer DSLR’ye alışkınsanız o zaman bu ekstra ağırlığı fark etmeyebilirsiniz ama X-T2nin kendisinden çok daha ağır hissediliyor. Bu iyi bir şey de olabilir, kötü bir şey de. Sonuç olarak, ben kendi çekim tarzıma uygun olduğunu düşünüyorum. Eğer kasabada kendi kendime çekime çıkmışsam ya da eşimle gece bir yerlere çıkmışsak muhtemelen tutucuyu evde bırakırım. Ama ekstra güç ve ağırlık tüm gün süren çekimler ve nişan törenleri için ideal.  Yine çok kayda değer problemler olmamakla beraber kavramayla alakalı da bir kaç şikâyetim olacak. Birincisi avuç içim deklanşör tuşunu kapatıyor ve çoğunlukla fark etmeden tuşa yarım basmış oluyorum. Kilidi kullanarak bunu önleyebilirim ama her ayar değiştirdiğimde kilit kolunu açıp kapamak daha büyük zahmet.

Elleriniz daha küçükse böyle bir sorun hiç yasamayabilirsiniz ama benim için oldukça sinir bozucu bir durum halini aldı ve ne yazık ki bir çare de bulamadım. İkinci sorun da deklanşör tuşu. Fujilerin tuşları benim favorimdir ama bu tuş sanki daha çok bir DSLR’ye aitmiş hissi veriyor. Bu tuşun neden ana gövdedeki deklanşörden farklı ve daha gömük olması gerektiğini anlıyorum ama yine de bu haliyle bir Fuji deneyiminden çok uzak kalıyor. Üçüncüsü ise kişisel bir konu. Lens değiştirirken kendimi normalden çok daha sakar hissettim. Tutucu yüzünden lensi değiştirirken bir yandan da kamerayı tutmakta baya zorlandım. Muhtemelen büyük lenslerle bu o kadar da önemli bir sorun olmaz ama küçüklerle sorun büyüyor ve kamerayı tutmak gerçekten zorlaşıyor.

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/23/fstoppers-fujifilm-x-t2-grip-vpb-xt2-02.jpg

Battery Grip Fonksiyonellik

İşte bu açıdan tutucuya hakkini vermek lazım. Birçok tutucu, kamerayla yaşadığınız deneyime fazladan bir değer katma açısından bir şakadan ibarettir. Dikey çekimleri kolaylıkla gerçekleştirmekten ve biraz da fazladan güç yardımı sağlamaktan öteye gidemezler. Bunlara kıyasla Fuji tutucu X-T2’ye o kadar artı sağlıyor ki pahalı olmasının neredeyse hiçbir önemi kalmıyor.

 

Kutusunda ne söylüyorsa aynısını gerçekleştiriyor. Ek güç kaynağı, fazladan kayıt süresi, tutucu içi şarjı, düşürülmüş deklanşör gecikmesi ve kulaklıkla ses denetiminin hepsini size sunuyor. Bunların hepsi kulağa harika geliyor ama acaba bu dediklerini yeterince iyi gerçekleştirebiliyor mu ve gerçekten de çekim deneyiminize istenen fiyatı karşılayacak derecede bir katkı sağlıyor mu? Evet mi hayır mi?

 

Tutucu içinde pil şarj etme özelliği bir harika. Geçen hafta uzun suren bir çekimde, tutucunun içinde yer alan iki pili de bitirdim ve kolayca tutucuyu kameradan çıkararak duvardaki prize taktım. Pillerin şarj olmasını beklerken asıl gövdede yer alan pillerle çekime devam ettim ve sonrasında tutucuyu tekrar kameraya geri taktım. Süperdi.

 

Güçlendirme özelliğine gelirsek, bunun kameranın gücünü baya arttırdığını fark ettim. Çığır açan bir yenilik olmasa da deklanşör gecikmesinin geliştirilmesinin de işime yaradığını söyleyebilirim, özellikle arka arkaya pozlarda vizörün tamamen kararma süresinin kısalması oldukça işe yarayan bir özellik.

Bir diğer fark da video kayıt süresi. Arttırılan kayıt süresi ile artık çekim yaparken sürekli saate bakmanıza gerek kalmıyor. Bu özellikle uzun tekrarlar alıyor ya da röportaj çekimi yapıyorsanız daha da önem kazanıyor.

 

Ekstra kontrol tuşları gerçekten yardımcı oluyor, özellikle de pozlama telafisi C’ye ayarlanmışsa. Fuji sisteminin en beğendiğim özelliklerinin başında pozlama telafisi geliyor. Buna atanmış spesifik bir tuş olması çekimi çok kolaylaştırıyor ve bu tutucu da aynı deneyimi size sunmaya devam ediyor. Aynı şekilde çok işe yarayan bir başka tuş da Q tuşu. Çünkü dikey pozisyondayken bile menüye kolaylıkla ulaşmanızı sağlıyor. Yalnız menü vizörde dikey pozisyona geçmediği için, menüyü kullanabilmek için kamerayı döndürmeniz gerekiyor.

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/23/fstoppers-fujifilm-x-t2-grip-vpb-xt2-03.jpg

Battery Grip Artıları
  • Kameraya çok iyi oturuyor
  • Ekstra özellikleri
  • Geliştirilmiş çekim arası suresi
  • Girintili tutma bolumu
  • Şarj edilmesi
  • Video kayıt suresi
  • Taşırken ki ağırlığı
Battery Grip Eksileri
  • Fiyatı (329 Dolar)
  • Ekstra pil tedarik edilmemesi
  • Deklanşöre yanlışlıkla avuç içiyle basmak çok kolay
  • Gereksiz ön parça
  • Ek çıkışlar için bulunan lastik koruyucunun yeni tasarım gövdeyle uyumsuzluğu
  • Ses denetleme girişi çok küçük bir tıkayıcı gerektiriyor

 

Yazar ve kaynak :

https://secure.gravatar.com/avatar/b1fe45151b726df27d02c4e138aeaa1f.jpg?d=https%3A//cdn.fstoppers.com/default/unknown-sq.jpg&s=100&r=G

Dylan Goldby

Fotoğrafçılık Aksesuarları ve Fotoğrafçılık Ekipmanları Satın Alma Rehberi

 

Son birkaç senedir etrafı sponse edilen fotoğrafçılarla dolu olan ve kendisine de sponsor olunan bir profesyonel fotoğrafçı olarak, kimsenin yüksek sesle dile getirmeye cesaret edemediği; hangi fotoğrafçılık aksesuarları ve fotoğrafçılık ekipmanları olursa olsun, satın al tuşuna basmadan önce kendinize sormanız ve kararınızı ona göre almanız gereken tek konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.

Fotoğrafçılık Aksesuarları ve Fotoğrafçılık Ekipmanları : Neye İhtiyacınız Varsa Ve Ne İşinizi Görüyorsa Onu Alın

Bunun dışındaki her şey önemsiz. Bizler fotoğrafçılar olarak sürekli yeni kamera, yeni lens, yeni aydınlatma ekipmanları ve benzeri ürünlerle bombalanıyoruz ve hepsini de satın alıyoruz. Neden acaba, gerçekten, hiç düşündünüz mu? Bir öncekine kıyasla sadece pek az bir farkı olan o üçüncü nesil lense niye ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsunuz? Niye sokağın aşağı kısmında oturan Billy Bob’un ne kullandığı ya da sizin kullandıklarınız hakkında müşterilerinizin ne düşüneceği sizin için bu kadar önemli?

Gordon Ramsey sizin mutfağınızı ziyaret etse ve sizin kullandığınız fırın ve malzemelerin aynına sahip olsa dahi, onun sizden daha iyi yemek pişireceğini bilirsiniz. Yemeği fırın yapmaz, Şef yapar. Her ne kadar farklı özelliklere sahip bir birinden farklı fırınlar olsa da, yemek pişiremem çünkü benim ki elektrikli fırın, gazlı değil gibi bir bahane ileri sürmek çok manasızdır. Eğer açsanız, sonuçta tadı nasıl olursa olsun, o yemeği pişirmek için bir yol bulacaksınızdır. Açken, bu açlığı geçirmek için mutlaka bir çözüm bulursunuz. Aslında fotoğrafçılıkta da durum bundan çok farklı değil. Elinizdeki işi bitirebilmek için, sahip olduğunuz ekipmanla elinizden gelenin en iyisini yaparsınız.

The Ultimate Guide to Buying Photography Equipment

Fotoğrafçılık Aksesuarları ve Fotoğrafçılık Ekipmanları : İhtiyaçlar mı İstekler mi?

Ben büyürken ailem hep aynı şeyden bahsedip durmuştur, ihtiyaç mı yoksa istek mi? Bir tanesi yaşamı sürdürebilmek için bir gereklilik diğeri ise bir duygudur. Bir şeyi istiyor olmanız, ona ihtiyacınız olduğu anlamına gelmeyebilir. Profesyonel fotoğrafçıların tabi ki de bir kameraya ihtiyacı olacaktır ama ne tür bir kamera istediğiniz tamamen sübjektiftir.

Açık olmak gerekirse: sürekli olarak çalıştığım bir sürü şirket var. Mesela, şu anda, Phase One firmasıyla turdayım ve organize ettikleri Photo Forum’a konuşmacı olarak katılacağım. Ortalama herhangi bir fotoğrafçı Phase One IQ3 100MP Digital Back’i (yaklasik 43.990,00 Dolar) alım gücüne sahip değildir. Eğer 2 saatlik portre çekimi için müşteriden 50 Dolar talep eden bir portre fotoğrafçısıysanız ve bu kamerayı almayı düşünüyorsanız o zaman önceliklerinizi gözden geçirmeniz gerekir. Benim de bir IQ3’üm yok ama eğer ihtiyacım olursa da kiralarım, satın almam, işte bu kadar basit.

Gördüğünüz üzere fotoğrafçılar bu A mı B mi çekişmesinde baştan kendilerini kaybetmiş durumdalar ve aldıkları spesifik pozisyon konusunda da gereğinden fazla tutkulular. Gerçek şu ki; nasıl hayatta birbirinden farklı koşullardan geliyorsak, fotoğrafçılık da böyle, hepimizin farklı ihtiyaçları var. Bir fotoğrafçı olarak benim için önemli olan bir konu sizin için aynı önemi arz etmeyebilir. Bu çok doğaldır ve sonuna kadar saygı duyarım.

Herhangi bir fotoğrafçılık ekipmanına yatırım yapmadan önce her zaman kendi şahsi ihtiyacınızın ne olduğunu gözden geçirmelisiniz. Düşük ışık özelliği mi gerekiyor? Daha küçük bir şeye mi ihtiyacınız var? Sağlamlığı önemli mi? Eğer yeni bir aydınlatma ekipmanı arayışındaysanız, çok güçlü bir şeye mi ihtiyacınız var? Hızlı senkronize olabilme özelliğine mi ihtiyacınız var? Fotoğrafladığınız görüntüde görmek istediğiniz görüntüyü size verebilecek spesifik ihtiyaçlar neler?

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/28/guide.jpg

Fotoğrafçılık Aksesuarları ve Fotoğrafçılık Ekipmanları : Benim hikayem

Kabul ederler ya da etmezler, piyasada bulunan büyük şirketlerden (ticari şovlarda koca koca stantları olan şirketlerden bahsediyorum) bazılarının ürünlerini ben filme almışımdır. Videosunu çektiğim kamera şirketinin çekimini yaparken rakip şirketin kamerasını kullanmışlığım vardır. Bunu da, o an bana ihtiyacım olan görüntüyü yaratabilmek için en etkin çözümü rakip kamera sağlayabildiği için, yapmışımdır. Mesela, üç büyüklerden birinin reklam videolarını filme alırken iki adet (artık üretilmeyen) Samsung NX1 kullanmıştım. Neden? Çünkü 4K çözünürlüğü vardı ve piyasadaki DSLR’ler o an için bu kadar kaliteli çözünürlüğe sahip değildi. 4K çözünürlük özelliği 1080 çalışma alanında bana montaj aşamasında çok daha fazla esneklik sağladı. Samsung NX1 hafif, taşınabilir ve en basitinden atılabilir bir kameraydı. Ana kamera ve kuş bakışı görünüş için kullanmıştım ve kimse de aradaki farkı anlamamıştı.

Aydınlatma firması için çekim yaparken de prodüksiyonu aydınlatmak için rakip firmanın ışıklarını ve/veya modifiye edicilerini kullanmıştım. Örnek vermek gerekirse röportaj seanslarını çekmek için yıllarca  Profoto D1 üzerinde 59″ Westcott Zeppelin’den yararlandım. Hatta o röportaj seanslarından bazıları Profoto tarafından kullanılmıştı. Tahmin edersiniz ki, bunu yapan tek fotoğrafçı / filmci de ben değilim. Bu tarz setlerde çalışırken olabildiğinizce diplomatik olmaya çalışırsınız ancak gerçek şu ki, yine de önceliğiniz elinizdeki işi bitirmektir.

Son günlerde mekan çekimlerinde kamera arkası görüntülerini ve reklam videolarını filme alırken Sony a7 II ve Sony a6300’ü esas kameralarım olarak kullanıyorum. Sebebi çok basit. Hafifler, taşınabilirler ve (aynı Samsung NX1 gibi) iş bitiminde atılabilirler, yani birinin başına sette bir şey gelse, üzüntüden ölmem. Daha pahalı kameralara kıyasla daha kolay yerine yenisini koyabilirsin ve yine de işi gerektiği gibi yapabilecek kadar iyilerdir. Asıl fotoğraf kameramın ne olduğu sorusunun cevabı kesinlikle o an elimde ne olduğuna bakar, Sony, Canon veya Phase One; ne çekiyor olursam olayım asıl hedefim her zaman için elimdeki işi bitirmektir.

Fotoğrafçılık Aksesuarları ve Fotoğrafçılık Ekipmanları : Herhangi bir şey satın almadan önce gözden geçirmeniz gerekenler

Bir ekipman satın almadan önce her zaman kendinize şu 3 soruyu yöneltmeyi unutmayın:

  1. İşi bitirmek için yeterli mi?
  2. Satın almaya gücünüz yetiyor mu?
  3. Gereklilikten mi yoksa istediğinizden mi?

Kendinize karşı dürüst olun. Eğer ilk iki sorudan birine bile cevabiniz ‘Hayır’sa veya sadece istiyorsanız o zaman sonrasında tartışmasız vicdan azabı çeken yine siz olacaksınız. Aynasız mı çekmek istiyorsunuz? Bir deneyin. DSLR ile mi çekmek istiyorsunuz? Şimdiden iyi eğlenceler. iPhone’nunuzla mı çekmek istiyorsanız? Neden olmasın. Demek istediğim şu: ne alacağınız konusunda diğer insanların size etkilemesine izin vermeyin. Neye ihtiyacınız olduğunu bilen tek kişi sizsiniz.

Yazar ve Kaynak : Jeff Rojas

 

Fotoğraf Makinesi Ekipmanlarınızı Kaybetmenizi Engelleyecek Beş Strateji

Fotoğrafçılar ekipman severler. Bu yüzden de içlerinden birini kaybettiklerinde buna fazlasıyla üzülürler. Sadece ekipmanların pahallı olmasından da değil, bir ekipmanı kaybedersek içimiz burulur, kalbimiz kırılır. Ekipmanlarımız genellikle bizim için gurur ve neşe kaynağıdır. İşte bu sebepledir ki, elimizden geldiğince onları kaybetmemeye çalışırız. O yüzden şimdi sizinle çekimden sonra ekipmanlarımın tamamının, eksiksiz bir bicimde benimle eve geri döndüğüne emin olmak için geliştirdiğim favori stratejilerimi paylaşmak istiyorum. İşte fotoğraf makinesi ekipmanları ‘nızı kaybetmenizi engelleyecek beş strateji.

Five Strategies to Protect Yourself From Losing Camera Gear

Fotoğraf Makinesi Ekipmanları Strateji 1. Çantanızı doldurun

Fotoğrafçılar genelde çantalarında tonlarca parça şey taşır; kameralar, lensler, denklanşörler ve daha bir sürü başka şey. Bunların hepsini akılda tutmak çoğu zaman neredeyse imkansızdır ve çoğunlukla hep bir şeyleri unutursunuz. Arkada asla bir şey bırakmadığınızdan emin olmanın en iyi yollarından biri çantayı her zaman olabildiğince fazla parçayla doldurmaktır. Eğer bu dediğimi yaparsanız, kendi kendinize çantaya göz atıp, ‘dolu mu’ sorusunu sorarsınız ve bir bakışta geride bir şey bırakıp bırakmadığınızı çıkarabilirsiniz. Eğer çantada boş yer görüyorsanız bu demektir ki parçalardan biri eksik, geri dönüp etrafa bakınarak, dışarıda kalanın ne olduğunu anlayabilirsiniz.

Fotoğraf Makinesi Ekipmanları Strateji  2. Çantanızı sürekli düzenlemeyi alışkanlık haline getirin

Her şeyi bol bulamaç çantanıza tıkıştırmayın. Bunun yerine, içini düzenli tutmanızı zorunlu kılan, mesela her bir parçanın ayrı bir bölmeye yerleştirildiği türde tasarlanmış çanta ya da kılıfları tercih edin. Böylece, eğer çantanız tamamıyla dolu değilse bölmelere bakarak neyin eksik olduğunu rahatça algılayabilir ve kayıp parçayı çok daha hızlı bulabilirsiniz. Buradaki anahtar kelimemiz, süreklilik. Çantanın içini kendi ihtiyacınıza uygun şekilde düzenleyin ve bir daha da mümkün olduğunca az değişiklik yaparak aynı düzende tutmaya çalısın. Eğer her çekim öncesinde çantanızın içindekilerin yerleştirmesini baştan yapıyorsanız o zaman hiç bir şekilde neyin nereye ait olduğunun takibini yapamazsınız.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/26/5_strategies_to_protect_yourself_from_losing_camera_gear-2.jpg

Fotoğraf Makinesi Ekipmanları Strateji  3. Asla Acele Etmeyin

Çekim sonuna geldiğinizde, çoğunlukla eşyalarınızı mümkün olduğunca hızlı toparlamaya ve etrafınızdakileri bekletmemeye çalışırsınız. Oysa acele etmek her zaman için kötü bir fikirdir; çünkü illa ki ekipmanınızdan bir parçayı unutuverirsiniz. Ayrıca, topladığınız eşyalarınızı da çantaya geri yerleştirirken farklı yerlere koyarsınız ve bu da size bahsettiğim ilk iki stratejiyi etkisiz kılar. Aslında bol bol vaktiniz var, iyi kullanın, değerli ekipmanlarınızı dikkatlice toparlayın ve arkanızda bir şey bırakmayın.

Fotoğraf Makinesi Ekipmanları Strateji  4. Kendi ekipmanınızı kendiniz toplayın

Çoğunlukla çekim boyunca beraber çalıştığınız insanlar size yardım teklif ederler. Bu teklifleri neredeyse her seferinde kibarca reddetmişimdir. İnsanların stantları çözmekte ya da yumuşak kutu ve benzeri parçalarla ilgili bana yardım etmelerinde bir sorun yok ama konu ekipmanı kutularına veya çantalarına yerleştirmeye gelince, bu işi her zaman tek başıma yapmayı tercih ederim. Bu konuda başkalarının yardım teklifini kabul edip, ekipmanı sizin için çantaya yerleştirmesine izin verdiğiniz an parçalar tamamen yanlış bölmelere konmaya baslar. Bu durumun tek istisnası, gerçekten güvendiğiniz, ekipmanın nasıl yerleştirilmesi gerektiğini sizin kadar iyi bilen, dikkatli bir asistanınızın olmasıdır.

Fotoğraf Makinesi Ekipmanları Strateji  5. Ekipmanınızı Sigortalayın

Ne yaparsanız yapın günün birinde bir parça ekipmanınız kaybolacak. O yüzden önleminizi alın ve ekipmanınızın koruma altında olduğuna emin olun. Birçok fotoğrafçı sigortanın gereksiz pahalı olduğunu düşünür. Sadece hobi olarak ilgileniyor olsanız bile size ekipmanınızı sigortalatmanızı şiddetle tavsiye ederim. Çoğu konut sigortası sağlayan şirket aslında ev içinde olmasa dahi ekipmanınızı da kapsar ve bu gerçekten harika. Tek sorun, standart konut sigortası poliçeleri bilgisayar ve diğer elektronik cihazlarınızın değerinden daha fazlasını karşılamaz. Sigorta acentenizle konuşup poliçenizin ekipmanınızın tüm değerini kapsadığından emin olun ve eğer kapsamıyorsa, kapsama dışı değeri karşılayacak ekstra koruma talep edin. Şahsen, her ay ekstra 15 Dolar ödeyerek normal konut sigortası planımın üzerine ekipmanımın kapsamını 30.000 Dolara kadar arttırıyorum. Ek sigortanın adi “evden çalışma” olarak geçiyor ve yaptığım ticari isleri kapsıyor.

Not: Konut sigortası poliçeleri birçok durumda ev dışında yaşanan olaylarda sorumluluğu üstlenmeyecektir; ancak, ticari is yaptığınız zaman genelde başka bir lokasyona ise gittiğiniz için ek sorumluluk sigortası yaptırmanız gerekebilir.

Sonuç

Sigorta acenteleri ekipmanınızı herhangi bir kayba karşı korumak için en iyi dostunuz. Her zaman planınızın ne olduğunu düşünün ve ona bağlı hareket edin. Ekipman kayıpları söz konusu ise, yeterince organize olmamak kesinlikle bu nedenlerden biridir, belki en sık rastlananı olmayabilir. Kaybolan ekipmanlara tekrardan deli miktarda paralar gömen fotoğrafçılardan biri olmayın. Bunu yerine, çekim lokasyonunu terk etmeden önce her şeyi eksiksiz yanınıza aldığınızdan emin olacak şekilde tedbirinizi alın.

 

Yazar ve Kaynak :  Ryan Cooper