PAYLAŞ
objektif

Bu yazıyı yeni objektif almak isteyenler için bir satın alma kılavuzu olacak şekilde yazdım. Objektif nedir ve objektif ne demek sorularının cevabı.

GİRİŞ: FOTOĞRAFÇILIK OBJEKTİF İLE BAŞLAR

Meşhur tavuk mu önce gelir yumurta mı sorusunun aksine, kompakt bir makinadan bir DSLR’ye terfi ettiğinizde ilk ekipman seçiminiz objektif olacak. Yeni DSLR fotoğrafçılarının çoğu, doğru objektif seçimine yoğunlaşmak yerine fotoğraf makinasının özellikleri ve kapasitesiyle büyülenerek hata yapar. Aslında hangi objektifi alacağınızı düşünmeden önce (ve sonra DSLR fotoğraf makinası) ilk göreviniz hangi tür fotoğrafçılıkla ilgileneceğinize karar vermek.

Kompakt kameranızı aileniz ve arkadaşlarınızla yaptığınız aktiviteleri kaydetmek için kullanıyorduysanız ve bu tip fotoğrafların kalitesini artırmak istiyorsanız ilk dijital fotoğraf makinası objektifiniz manzara, yaban hayatı, mimari ve moda fotoğrafçılığı objektifinden oldukça farklı olacaktır. Ayrıca, düğün, portre, moda, ürün, spor ya da gazete fotoğrafçılığında kariyer yapmak isteyen bir fotoğrafçılık öğrencisi ya da profesyonelliğe soyunan biri de olabilirsiniz. Bu türlerin her biri için en iyi fotoğrafları yakalamak oldukça farklı objektif seçimleri gerektirir.

Bu PhotographyTalk kılavuzunun amacı, size dijital fotoğraf makinası objektifi ‘dilini’ öğretmek ve paranızı akıllıca harcamanızı sağlamak için önemli olan teknik kavramlar gibi çeşitli fotoğrafçılık türleri için en iyi olacak başlıca objektif seçeneklerini açıklamak.

DSLR fotoğrafçılığı ve ekipmanı sizin için tamamen yeniyse, bu kılavuzda bahsedilen bazı kavramlar ve başvurulan konseptler size yabancı gelebilir. Sabırlı olun, bunlar size kurs boyunca veya diğer bir PhotographyTalk satın alma kılavuzunda açıklanacak.

OBJEKTİF  Nedir Kodları Öğrenme

Çoğu üründe olduğu gibi dijital fotoğraf makinası objektifi üreticileri de objektif ürünlerine ‘kodlu’ gösterimler ya da kelimeler, harfler ve rakamlar içeren isimler vermektedir. Her kodda olduğu gibi temellerini öğrendiğinizde, hangisinin sizin özel kullanımınıza uygun olacağına karar vermeden önce, karşılaştırılacak objektifler listenizi önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.

Objektif kodlarını anlamanıza yardımcı olacak iki isimlendirme örneği:

Canon EF 50 mm f/1.2L USM Objektif

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif

Bu isimlerde, diğer birkaçının yanında, öğrenmeniz gereken başlıca beş kod var.

Objektif Odak uzaklığı veya aralığı: Objektifin görüş açısı ya da fotoğraflamak istediğiniz sahne ya da nesnenin ne kadar dar ya da geniş olacağını belirler.

Sensör boyutu: Tüm objektifler, sensör boyutlarına özgü fotoğraf makinası modelleriyle uyumludur.

Diyafram: Objektife ne kadar ışığın gireceğini ve fotoğraf makinasının sensörü üzerine kaydedileceğini belirleyen objektif açıklığı boyutudur.

Görüntü sabitleme: Fotoğraf makinanızı elinizde ya da bir tripoda bağlı olarak kullanırken oluşabilecek herhangi bir titreme ya da hareketi dengeleyen, objektife dahil bir sistem.

Objektif montajı: Belirli fotoğraf makinası modellerine objektifi monte etmeye yarayan fiziksel bağlantı türünü açıklar.

Aklınızda bulunacak diğer objektif özellikleri:

Cam elemanları: Daha iyi fotoğraflar çekmeye yardımcı olan, objektifin içindeki optik gruplarda bulunan özel cam tipleri.

Dahili motor çeşidi: Çoğu objektif otomatik odaklama fonksiyonunu çalıştıracak motorlarla üretilmiştir.

Objektif kalitesi: Bazı objektiflerde tasarımın ve üretimin kalitesini gösteren, sonrasında fiyatla ilişkili harfler içerir.

Yukarıdaki Nikon örneğinde NIKKOR, Nikon’un objektif ürünlerine verdiği marka adıdır.

OBJEKTİF  Odak Uzaklığı

Canon EF 50 mm f/1.2L USM Objektif

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif

Yukarıdaki iki örnek, iki önemli odak uzaklığı tipi ile ilgilidir: sabitleme ve yakınlaştırma. Sabit ya da başlıca objektifin Canon 50 mm’de olduğu gibi bir tane odak uzaklığı vardır. Objektif sadece bir bakış açısı sağlar. Buna ek olarak, 35 mm film fotoğrafçılığı açısından 50 mm objektif, normal ya da insan gözünün görme açısının birebir aynısı ya da benzeri kabul edilir.

Nikon objektif örneği, objektifteki yakınlaştırma halkası ile seçilebilen 18-300 mm arasında geniş bir odak uzaklığına sahip bir yakınlaştırma objektifidir. En büyük uzaklık olan 300 mm, 50 mm’den daha dar bir görüntü açısı sağlarken en küçük uzaklık 18 mm, 50 mm’den epeyce geniş bir açı sağlar. Daha büyük bir odak uzaklığı seçtikçe (ya da daha dar bir görüş alanı), sahne ya da nesneyi daha yakın ya da teleskobik olarak göreceksiniz, yani Nikon objektif örneği aynı zamanda bir telefoto objektif örneğidir. Bazı telefoto objektiflerinin aynı zamanda 200 mm, 300 mm, vb. gibi sabitlenmiş odak uzaklıkları da vardır.

Odak uzaklığı aynı zamanda belirli bir objektif için görüş açısını da etkileyen, fotoğraf makinasının sensör boyutuyla da ilişkilidir.

OBJEKTİF  Sensör Boyutu

Geleneksel 35 mm film fotoğrafçılığında negatiflerin boyutu 24 mm x 36 mm’dir. Görüntüyü aynı boyutlarda kaydeden sensörlü DSLR fotoğraf makinaları tam çerçeve fotoğraf makinaları olarak bilinir. Tam çerçeve DSLR makinalar genellikle en pahalı olanlar ve profesyonel fotoğrafçılar tarafından en çok kullanılanlardır.

Fotoğraf makinası üreticileri, yaklaşık 24 mm x 16 mm ya da 35 mm negatiflerinin yarısından daha küçük APS-C sensörlü DSLR fotoğraf makinaları ürettiler. APS-C, gelişmiş fotoğraf sistemi tip C’dir. APS-C boyut sensörlü DSLR fotoğraf makinaları genellikle daha az masraflıdır ve profesyonel deneyim isteyen ama tam çerçeve fotoğraf makinalarının yüksek kalitesine gereksinim duymayan amatörler ve meraklılar için satılır.

Her üretici, APS-C formatındaki fotoğraf makinaları için objektiflerini aşağıdaki kodlarla belirtir:

Canon: EF-S

Nikon: DX

Sony: DT

Pentax: DA

Sigma: DC

Tamron: Di-II

Tokina: DX

Bu kılavuzun başında verdiğimiz, Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif örneğinde, “DX” bu objektifin öncelikli olarak APS-C fotoğraf makinası için üretildiğini belirtir.

Büyük fotoğraf makinası üreticileri objektifleri iki set halinde sunar:

Tam çerçeve makinalar ve APS-C fotoğraf makinaları için. APS-C sensörlü DSLR makinalara uyumlu objektifler, tam çerçeve makinalara uyumlu olanlardan daha düşük fiyatlıdır. Amatörler ve meraklılar, genellikle bir ya da iki tür üzerine odaklanan profesyonellere göre daha geniş bir tür yelpazesini fotoğraflamaya meyilli oluyorlar. Bu nedenle üreticiler genel amaçlı fotoğrafçılık için, çoğunlukla sabit odak uzaklığı olan objektiflerden daha fazla, yakınlaştırma objektifine sahip objektifler üretirler. Profesyonellerin de bunları kullanma olasılığı yüksektir.

Tam çerçeve objektifler, APS-C fotoğraf makinaları ile uyumludur ancak APS-C objektifler tam çerçeve fotoğraf makinalarıyla uyumlu değildir. Bu, özellikle profesyonel fotoğrafçı olmaya talipseniz objektif satın alma kararınızda önemli bir faktördür. Eğer bugün APS-C fotoğraf makinası ve objektif sistemi satın alırsanız, ileride tam çerçeve bir fotoğraf makinası aldığınızda bu objektifleri kullanamazsınız.

Daha yakınlarda, Micro Four Thirds adında aynasız ya da değiştirilebilir objektif sistemine sahip üçüncü bir tip DSLR fotoğraf makinası piyasaya çıktı. Özünde bu makinalar, kompakt boyutlarına daha yakın ama DSLR benzeri özellikleri daha fazla, minyatür DSLR fotoğraf makinaları. Micro Four Thirds sensör boyutları tipik olarak 18 mm x 13.5 mm. PhotographyTalk, ayrı olarak, Micro Four Thirds fotoğraf makinalarının tüm detaylarını içeren bir satın alma kılavuzu hazırladı.

Aşağıdaki fotoğraf APS-C boyut sensörüne sahip bir fotoğraf makinası kullanarak odak uzaklıkları seçimleri için görüş açılarını gösteriyor.

Objektiflerin diğer bir önemli karakteristiği olan odak uzaklığı ya da görüş açısı, hangi sensör boyutlu fotoğraf makinasının kullanıldığına bağlı olarak iki şekilde gösterilebilir. Örneğin, büyük üreticiler genellikle, başlangıç seviyesi DSLR fotoğrafçıları için, APS-C fotoğraf makinalarıyla 18-55 mm bir objektifi birleştiriyor. APS-C sensör formatı ile bu objektif, 18-55 mm odak uzaklığı aralığı sağlar. Bu objektifi, tam çerçeve bir fotoğraf makinasına takarsanız görüş açısı değişir, bu durum için, görüş açısı daralacaktır. Tam çerçeve fotoğraf makina sensörünün APS-C sensörlerinin yaklaşık 1.5 katından daha büyük olduğunu hatırlayın, bu da, APS-C objektiflerinin görüş açısını daraltır. 18-55 mm bir objektifin, 28-90 mm bir “35 mm’ye eşdeğer” olduğu söylenir.

Aşağıdaki grafikte dört objektif kategorisi ve sensör boyutuna göre başlıca üç fotoğraf makinasında bunların eşdeğer görüş açısı listelenmiştir.

Objektif Tipi /

Sensör Tipi

Tam Çerçeve

(35 mm)

APSCFour Thirds
Ultra geniş açı24 mm ve daha geniş16 mm ve daha geniş12 mm ve daha geniş
Geniş açı28 mm18 mm14 mm
Normal50 mm30 mm25 mm
Telefoto80 mm ve daha uzun55 mm ve daha uzun42 mm ve daha uzun

OBJEKTİF  ve Diyafram

Diyafram, objektif içindeki açıklığın boyutunu belirtir. İnce şeritli bir seri (örnekte sekiz tane) diyafram oluşturmak için dairesel ve birbiri üstüne binecek şekilde düzenlenir. Çeşitli açıklık ayarları seçmek diyaframı açar ve kapatır, objektif ve kameradan daha az ya da daha çok ışık geçmesine izin verir ve sensör üzerine kaydedilir. Objektif üzerinde aralık seçimi f sayısı ya da f-stop olarak bilinir: f-stop küçüldükçe açıklık büyür ve aynı şekilde f-stop büyüdükçe açıklık küçülür.

Canon EF 50 mm f/1.2L USM Objektif

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif

Objektif örneklerinde Canon 50 mm, f/1.2 diyafram objektifi olarak belirtilmiş. Bunun anlamı, bu makinanın en geniş diyafram açıklığının f/1.2 olduğudur. Nikon objektifin en geniş diyafram açıklığı f/3.5 olduğuna göre, demek ki Canon kadar geniş bir diyafram açıklığı yoktur. f-stop sayısı 1.2 olan bir objektif genellikle “hızlı” olarak nitelendirilir. Basitçe, açıklığı o kadar geniştir ki, en geniş diyafram açıklığı daha dar olduğundan, Nikon objektifle yapamayacağınız şekilde, çok az ışıkta bile iyi fotoğraflar çekmenize olanak verir.

Muhtemelen, Canon objektif adında diyafram f/1.2’den sonra gelen L harfini fark etmişsinizdir. Canon L serisi objektifler en iyisidir.

Nikon objektifin adındaki G harfi, diyafram halkası olmadığını gösterir. Bunun yerine objektifin elektronik diyafram kontrolü vardır, böylece fotoğraf makinası diyaframı ya da f/stopu kendisi ayarlar.

İlk DSLR objektifinizi alırken alan derinliği, aşina olmanız gereken başka bir kavram. Alan derinliği, fotoğraf derinliğinin, odak noktasının önünden ve arkasından ne kadarının odakta olduğunu betimler. f/1.2 diyafram, fotoğrafçıya nesneyi arka plandan izole etmeye izin veren ve fotoğrafa daha fazla üç boyutluluk veren daha geniş bir alan derinliği oluşturur.

Küçük bir f/stop (ya da geniş bir diyafram) seçmek, çok fazla ışık toplayarak flaş kullanmadan güzel fotoğraflar çekmenizi sağlar.

Bu iki objektifin örnek olarak seçilmesinin nedenlerinden biri, Canon gibi sabit odak uzaklığına sahip “hızlı” objektifin daha pahalı olduğunu ve genellikle profesyoneller tarafından kullanıldığını açıklamak. Nikon objektifin, geniş bir odak uzaklığı yelpazesi olduğundan genel amaçlı objektif olarak, meraklılar ve amatörler için harika bir seçimdir. Bu fotoğrafçıların, Nikon objektiften %50 daha pahalı olan Canon objektifin sağladığı düşük ışık toplama ve alan derinliği özelliklerine ihtiyaç duyması daha az olasıdır.

OBJEKTİF  ve Görüntü Sabitleme

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif

Örnekteki Nikon objektifin isminde, VR, objektifin kendi içinde üretilmiş görüntü sabitleme (IS) sistemini belirtir. Kendi objektifleri için Nikon, buna Titreşim Azaltma adını vermiş. Bazı üreticiler, Pentax ve Olympus, Titreşim Azaltma sistemini objektifleri yerine fotoğraf makinasına yerleştirmiş. Bütün Canon, Nikon, Panasonic ve Samsung marka objektifler Titreşim Azaltma sistemi taşır. Sony’nin APS-C ve tam çerçeve sensör makinaları olan, Alpha DSLR fotoğraf makinaları, şirketin Süper Sabit Çekim özelliğiyle üretilmiştir. Sony’nin Micro Four Thirds fotoğraf makinaları, NEX serisidir. Sony, bu fotoğraf makinalarına objektiflerinde bulunan Optik Sabit Çekim yerleştirmiş.

Yukarıda belirtildiği gibi görüntü sabitleme, yavaş deklanşör hızlarında elinizle tutarak çekim yaparken fotoğraf makinanızın sabit kalmasını sağlar. Tipik olarak, telefoto bir objektifi yavaş bir deklanşör hızında uzun süre tutmak daha fazla sallanmaya neden olacaktır, öyleyse bir telefoto objektif alacağınız zaman Görüntü Sabitleme sistemi olduğundan emin olun.

Hangi üreticinin fotoğraf makinası ve objektifini satın alacağınıza karar vermeden önce Görüntü Sabitleme sistemlerinin makine içinde mi yoksa objektif içinde mi üretildiğini öğrenin. Ya bir ekipmanda ya da diğerinde olmasını isteyeceksiniz.

Örnekteki Nikon objektif ismindeki VR gibi, her üretici görüntü sabitleme için farklı kısaltmalar kullanır ve bunları objektif isimlerinde bulabilirsiniz.

Canon: Görüntü Sabitleme, Image Stabilization (IS)

Nikon: Titreşim Azaltma, Vibration Reduction (VR)

Panasonic ve Samsung: Optik Görüntü Sabitleme, Optical Image Stabilization (OIS)

Sony (NEX fotoğraf makinaları): Optik Sabit Çekim, Optical Steady Shot (OSS)

Sigma: Optik Sabitleme, Optical Stabilization (OS)

Tamron: Titreşim Kontrolü, Vibration Control (VC)

Objektif Montajı

Fotoğraf makinası üreticileri, farklı montaj sistemlerini veya fotoğraf makinası ile objektif arasındaki bağlantıyı özellikle farklı tasarlamış. Canon marka bir objektifi Nikon marka bir fotoğraf makinasına ya da tam tersi Nikon marka bir objektifi Canon marka bir fotoğraf makinasına monte edemezsiniz. Sigma, Tamron ve Tokina gibi, objektif ürünlerine odaklanmış bazı üreticilerin pazarlama stratejisi, her objektifi, çoğu fotoğraf makinası markası ile uyumlu olacak farklı bağlantı parçalarıyla üretmektir.

Bu kılavuzdaki Canon objektif örneğindeki EF, 1987’den beri şirketin standardı olmuş elektronik F-tipi bağlantı yerini belirtir.

Canon EF 50 mm f/1.2L USM Objektif

Aşağıdaki grafikte objektif satın alacağınız zaman görmek istediğiniz hemen her objektif için bağlantı noktası açıklamaları vardır.

ÜreticiDSLR fotoğraf makinasıFour Thirds fotoğraf makinasıYorumlar
CanonEF, EF-SN/AEF objektifler tam çerçeve, EF-S objektifler APS-C fotoğraf makinaları için özellikle yapılmış.
NikonFN/ABazı eski Nikon objektiflerinde oto-odaklama motoru yoktur, yani böyle eski DSLR fotoğraf makinalarıyla birlikte kullanılacaksa oto-odaklama çalışmaz.
Olympus / PanasonicFour ThirdsMicro Four ThirdsFour Thirds DSLR objektifleri adaptör kullanıldığında Micro Four Thirds makinalarla uyumludur ancak oto-odaklama fonksiyonel olmayabilir.
PentaxKAFN/ADaha yeni Pentax objektifleriyle (oto-odaklama motorları ile) eski DSLR fotoğraf makinaları birleştirildiğinde AF motorunu çalıştıran bağlantı olmadan oto-odaklama başlamaz.
SamsungKAFNXPentax K-mount DSLR objektifleri NX makinalara bağlamak için bir adaptör kullanılmalıdır.
SigmaSAN/ASA serisi fotoğraf makinaları yalnızca Sigma objektiflerle uyumludur.
SonyAlpha (A)ENEX E-mount fotoğraf makinaları adaptör kullanıldığında Alpha DSLR objektifleri ile uyumludur ancak oto-odaklama fonksiyonel değildir.
Diğer Objektif Özellikleri

Objektif Cam Elemanları

Tüm objektifler, farklı gruplarda belirli sayılarda cam elemanlarıyla tasarlanmış ve üretilmiştir. Cam elemanlarının sayısı objektifin kalitesini etkilemez. Canon 50 mm f/1.2 objektifin 6 grup halinde 8 elemanı vardır ama bu küçük bir objektiftir. Örnekteki Nikon objektifin (18-300 mm f/3.5-5.6) 14 grup halinde 19 elemanı vardır ama bunun nedeni objektifin çeşitli odak uzaklıklarının olması ve bu yüzden daha fazla cam gerekmesidir.

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR Objektif

Nikon objektiflerinin cam elemanları için önemli olan isminin içindeki ED harfleridir. Bunun açılımı Ekstra-düşük Dispersiyon elemanlarıdır ve bu objektifte üç tane vardır. Ne kadar mükemmel yapılırsa yapılsın herhangi bir cam elemanı nedeniyle meydana gelebilecek optik bozulmaları azaltmaya yardımcı olur.

Buna ek olarak Nikon objektifin, küre veya silindir konturlara sahip olmak yerine elemanların kenarlarının düzleştirildiği anlamına gelen 3 “asferik” cam elemanı vardır. Asferik elemanlar çeşitli optik anormallikleri azaltmak ya da ortadan kaldırmak için objektife eklenir. Genellikle, asferik elemanlar standart elemanlara göre daha iyi bir görüntü oluşmasını sağlar.

Objektif Oto-odaklama Motoru

DSLR fotoğraf makinalarının çoğunda otomatik odaklama (AF) özelliğini çalıştıracak bir motor vardır. AF motorun hızı ve çıkardığı ses, objektif kalitesi ile ilişkilidir. En hızlı ve sessiz AF sistemler genellikle profesyonel fotoğrafçı objektiflerinde bulunur, çünkü onların objektifin hızlı odaklanmasına ve neredeyse tamamen sessiz olmasına ihtiyacı vardır. Örneğin, yaban hayat fotoğrafçıları çekim yaparken, objektifin gürültülü olması canlıları korkutabilir. Benzersiz özellikleri ile AF motorlarının çeşitli tipleri vardır.

Vidalı objektifler:

Motor, objektif yerine fotoğraf makinasının içine yerleşmiştir ve objektifin odaklanmasını, mekanik bağlantı ile yönlendirir. Bu tip objektifler genellikle hızlı ama gürültülüdür. Nikon, Pentax ve Sony’nin vidalı objektifleri vardır ama piyasaya çıkacak yeni objektif modellerinde dahili motor vardır. Eğer giriş seviyesi bir Nikon DSLR fotoğraf makinası satın almayı düşünüyorsanız motoru olmadığından ve otomatik odaklama özelliğini kullanamayacağınızdan bu tip bir objektif almak istemezsiniz.

Mikro motor sürücüler, Tamron ve Tokina gibi üçüncü kuşak üreticilerin objektiflerinde daha çok görülür. Standart bir DC motor, sonrasında odağı ayarlayan bir dişli sistemini çalıştırır. Mikro motor sürücülerin hızı ve gürültüsü ortalama değerlerin en iyisidir.

Ultrasonik motor teknolojisi, daha çok üreticilerin objektiflerine koyduğu oto-odaklama teknolojisidir. Sistem aktive edildiğinde neredeyse sessizdir. Bazı ultrasonik motorlar, mikro motorlara çok benzer ve genellikle daha ucuz objektiflerde bulunur. Daha iyi ultrasonik motorlar, halka tipi olarak bilinir. Ciddi sayıda amatör ve profesyonel fotoğrafçı ultrasonik motorlu halka tipi objektif isterler çünkü hızlı açılır, gürültü yapmaz ve otomatik odaklama sistemini her zaman manuel olarak kapatabilirsiniz.

Objektif dilinin diğer kısımlarında olduğu gibi, her üretici kendi ultrasonik motoruna farklı bir kod verir. Bu kılavuzda daha önce verdiğimiz Canon örneği:

Canon EF 50 mm f/1.2L USM Objektif

Canon: Ultrasonik Motor, Ultrasonic Motor (USM)

Nikon: Sessiz Dalga Motoru, Silent Wave Motor (AF-S)

Olympus: Süpersonik Dalga Sürücü, Supersonic Wave Drive (SWD)

Pentax: Süpersonik Sürücü Motoru, Supersonic Drive Motor (SDM)

Sigma: Hipersonik Motor, Hypersonic Motor (HM)

Sony: Süpersonik Dalga Motoru, Supersonic Wave Motor (SWM)

Tamron: Ultrasonik Sessiz Sürücü, Ultrasonic Silent Drive (USD)

Objektifin Üretim Kalitesi

Dayanıklılık açısından, kullanılan malzeme veya üretimin kalitesi bütün objektiflerde aynı değildir. Fiyat genellikle belirleyici faktördür. Düşük fiyatlı objektifler, daha hafif plastik parçalarla, yüksek fiyatlı objektifler, profesyonel kalitede objektiflerin içine metal parçalar yerleştirilerek üretilmiştir. Ayrıca yüksek kaliteli objektifler, su, toz ve kirin girmesini engeller dolayısıyla hava şartlarına dayanıklıdır.

Standart Objektif Kategorileri

Orta Dereceli Zum Objektifler

DSLR fotoğrafçılığında yeniyseniz ya da amatör ya da meraklıysanız, genel amaçlı kullanım için çeşitli odak uzaklıklarına sahip iyi objektifler vardır. Çoğu giriş seviyesi APS-C ve DSLR fotoğraf makinaları, iyi bir başlangıç objektifi olan 18-55 mm f/3.5-5.6 ile donatılmıştır. Bazı üreticiler bu teklifi, sadece birkaç dolar fazlasına 16-105 mm gibi daha uzun bir yakınlaştırma objektifine yükseltir.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

  • EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II (Amatör)
  • EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS STM (Amatör)
  • EF-S 24-70 mm f/2.8L II USM (Profesyonel)
  • EF-S 24-105 mm f/4L IS USM (Profesyonel)

Bu kategoride seçilmiş Nikon objektifler:

  • AF-S DX NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6 VR (Amatör)
  • AF-S DX Zoom-NIKKOR 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED (Amatör)
  • AF-S NIKKOR 18-35 mm f/4G ED VR (Profesyonel)
  • AF-S NIKKOR 24-70 mm f/2.8G ED (Profesyonel)

Bu kategoride seçilmiş Sony objektifler:

  • DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (Amatör)
  • 18-135 mm f/3.5-5.6 (Amatör)
  • Carl Zeiss 24-70 mm f/2.8 (Profesyonel)
  • 16-105 mm f/3.5-5.6 (Profesyonel)
Telefoto Zum Objektifler

Telefoto zum objektiflerinin en büyük odak uzaklığı genellikle 200 mm ile 300 mm arasındadır. Diyafram aralıkları 55 mm ya da 70 mm gibi normalden biraz fazla bir değer ile başlar.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

  • EF-S 50-250 mm f/4-5.6 IS II (Amatör)
  • EF-S 75-300 mm f/4-5.6 III USM (Amatör)
  • EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM (Profesyonel)
  • EF 70-300 mm f/4-5.6L IS USM (Profesyonel)

Bu kategoride seçilmiş Nikon objektifler:

  • AF-S DX VR Zoom NIKKOR 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED (Amatör)
  • AF-S VR Zoom NIKKOR 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED (Amatör)
  • AF-S NIKKOR 70-200 mm f/2.8G ED VR II (Profesyonel)
  • AF-S VR Zoom NIKKOR 80-400 mm f/4.5-5.6D ED (Profesyonel)

Bu kategoride seçilmiş Sigma objektifler:

  • 70-300 mm f/4.5-5.6 DG OS (Amatör)
  • 70-200 mm f/2.8 EX DG OS HSM (Profesyonel)

Bu kategoride seçilmiş Tamron objektifler:

  • AF 70-200 mm f/2.8 Di LD IF (Profesyonel)
Süper Zum Objektifler

Amatörler ve meraklılar için en iyi seçeneklerden biri olarak piyasaya sürülen süper zum objektifler, geniş açıdan uzun telefotoya, geniş bir odak uzaklığı yelpazesi sunar.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Nikon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Sony objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Sigma objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Tamron objektifler:

Geniş-açılı Zum Objektifler

Çok geniş bir görüş açısı sağlayarak bu objektifler, manzara, dış ve iç mimari fotoğrafçılığı ve tek fotoğrafa tamamın sığmasını gerektiren diğer büyük nesnelerin fotoğraflanması için tasarlanmıştır.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Nikon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Sony objektifler:

  • DT 11-18mm f/4.5-5.6 (Amatör veya Profesyonel)
Makro Objektifler

Makro objektifler, böcek veya çiçek fotoğrafları gibi çok fazla yakınlaşmayı gerektiren fotoğrafçılıkta kullanılır. Bu objektiflerin çoğu gerçek boyut ya da 1:1 oranı ya da büyütme sağlar.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Nikon objektifler:

PC ya da Perspektif Kontrol, tilt ve shift objektif olduğunu gösterir.

Bu kategoride seçilmiş Sony objektifler:

  • DT 30mm f/2.8 Makro (Amatör)
  • 100mm f/2.8 Makro (Profesyonel)

Hızlı Başlıca Objektifler

Yukarıda verilen Canon EF 50mm f/1.2L USM hızlı başlıca objektiftir. Geniş açılıdan ultra telefotoya birçok başlıca objektif örneği mevcuttur. Hızlı terimi her objektif için, düşük ışıkta daha iyi fotoğraflar çekmeye yarayan çok ışık toplama anlamına gelir. Tören ya da resepsiyon sırasında flaş kullanmayı gerektirmediği için profesyonel düğün fotoğrafçıları bu tür objektifleri kullanır.

Bu kategoride seçilmiş Canon objektifler:

Bu kategoride seçilmiş Nikon objekifler:

Krep Objektifler

Krep objektifler genellikle çok düzdür, böylece fotoğraf makinası gövdesinde çok çıkıntı yapmaz. DSLR’lere uyumlu birkaç türü bulunmasına rağmen çoğu krep objektif, aynasız ya da değiştirilebilir objektif sistemleri ve fotoğraf makinaları için üretilmiştir. (Mikro Four Thirds fotoğraf makinaları için krep objektifler PhotographyTalk Mikro Four Thirds fotoğraf makinası satın alma kılavuzunda verilecektir.)

Bu kategoride seçilmiş Canon objektif:

Bu kategoride seçilmiş Olympus objektif:

Bu kategoride seçilmiş Voigtlander objektif:

Akıllı objektif satın alma stratejisini hatırlayın: çekim yapacağınız fotoğrafçılık türünü belirleyin, bu türe uygun olacak objektife karar verin ve sonra bu objektife uyumlu olacak fotoğraf makinasını seçin. Objektiflerin genellikle, yeni ve farklı modelleri objektiflerden daha hızlı değişen fotoğraf makinalarından daha uzun ömürlü olduğunu da unutmamak gerekir. Bu nedenle, ilk olarak objektifi seçip, uzun yıllar kaliteli kullanım sağlayacağı için biraz daha fazla yatırım yapmaya istekli olabilirsiniz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here