Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar ile onları bulabileceğiniz fotoğraf siteleri için ufak bir araştırma yaptım. Araştırmaya ek olarak dünyanın en pahalı 10 fotoğrafı nasılmış görelim.

Fotoğraf her zaman tasarım ve dizaynın önemli materyallerinden birisi olmuştur. İnternetin yaygınlaşması ve websitelerin çoğalması ile beraber oluşan dizayn ve tasarım ihtiyacı yeterince karşılanamadığından internette çok kalitesiz fotoğraflar görmeye başladık. Öylesine düzensiz iki kişinin takım elbise içinde tokalaşmasını kullanan kurumsal şirketler var. Eğer websitenizin güzel gözükmesini istiyorsanız yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız.

Peki Nerede Bulunur Bu Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar ?

Websitenizi yaparken bir fotoğrafçı tutabilir ve sitede kullanacağınız materyallerin fotoğraflarını çektirebilirsiniz. Eğer aceleniz varsa yada başka bir şey arıyorsanız stok fotoğraf sitelerine bakabilirsiniz. Stok fotoğraf sitelerinde fotoğrafçıların yüklediği yüksek çözünürlüklü fotoğraflar olur.

Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar Çok mu Pahalı ?

Evet bazen öyle. Üst seviye bir fotoğrafçı , kullandığı pahalı ekipmanlarla çektiği fotoğraf için tabii ki bir fiyat isteyecektir. Eğer bütçeniz yetmiyorsa üzülmeyin sizin için ücretsiz yüksek çözünürlüklü fotoğraf paylaşımı yapan stok sitelerini araştırdık.

Aşağıda ki sitelerde genellikle fotoğraflar ücretsizdir. Alabilir , kesebilir, editleyebilir , değiştirebilir, üstüne yazı yazabilir ve istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Yinede fotoğrafçıya destek ve saygı için adını veya varsa websitesini paylaşabilir, onları daha çok paylaşım yapmaya özendirebilirsiniz.

Ücretsiz kaliteli yüksek çözünürlüklü fotoğraf bulmak gerçekten zor olabilir. Google üzerinde arama yapıp istediğiniz fotoğrafı bulamayabilirsiniz. 1 fotoğraj için dakikalarca arama yapıp istediğinizi bulamayabilirsiniz. 1 fotoğraf içinde stok fotoğraf sitesine üye olup 10larca dolar ödemeye istemeyebilirsiniz. İşte bu nedenle aşağıda ki siteler tam sizin aradığınız yüksek çözünürlük fotoğraflarla hizmetinizde.

 

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Burst Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Foodies Feed Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Negative Space Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Gratisography Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Free Stocks Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

MMT Stock Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Picography Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Little Visuals Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Life of Pix Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

IM Free Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

New Old Stock Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Pixabay Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Picjumbo Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Skitter Photo Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Epicantus Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Death to Stock Photos Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Stock Snap Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

yüksek çözünürlüklü fotoğraflar

Unsplash Ücretsiz Stok Fotoğraf Sitesi

Fotoğraf Siteleri

Fotoğraf çekerken bazen ilham almanız gerekir. İlham almak için de başkalarının çektiği fotoğrafları incelemek iyi bir yöntemdir. Kendiniz ilham aldığınız gibi başkalarına da ilham verebilirsiniz. Sizde ilham perisi olmak için fotoğraflarınızı paylaşabilirsiniz. İşte ilham alıp verebileceğiniz başlıca fotoğraf siteleri listesi.

 

 

Fotoğraf Siteleri Sıralaması :

1- Flickr Fotoğraf Sitesi

Fotoğraf ve ilham diyince tartışmasız bir numara yıllardır Flickr. Dünyanın dört bir yanından binlerce fotoğrafçının milyonlarca fotoğrafını barındırır. İster amatör olun ister profesyonel flickr size kesinlikle ilham verir. Size ilham almak için küçük bir fikir vereyim ilgilendiğiniz alanda ki en başarılı fotoğrafçıları bulun ve onları favori listenize ekleyin. Bu sayede en üst seviye fotoğrafçıların mükemmel fotoğraflarını görecek ve ilham alacaksınız.

Flickr Fotoğraf Sitesi

Flickr Fotoğraf Sitesi

2- 500px Fotoğraf Sitesi

Açıkcası ben daha çok 500px kullanıyorum. Tasarımı ve paylaşım şekli daha modern geliyor bana. Yine 500px sitesinde editör seçimleri yada anlık popüler fotoğraflar gerçekten ilham verici olabiliyor.

500px Fotoğraf Sitesi

500px Fotoğraf Sitesi

 

3- Photography Served Fotoğraf Sitesi

Photography served adını Behance olarak değiştirdi. Özellikle retouching ve photojournalism konusunda gerçekten ilham verici bir site.

Photography Served Fotoğraf Sitesi

Photography Served Fotoğraf Sitesi

 

4- Exposure Fotoğraf Sitesi

Exposure piyasaya yeni çıkan fotoğraf sitelerinden. Exposure sadece fotoğraf değil sizden fotoğrafın hikayesini de istiyor. Bu sayede fotoğrafların hikayelerini okuyarak daha çok ilham alabilirsiniz. Aynı zamanda size ücretsiz websitesi barındırma şansıda tanıyor.

Exposure Fotoğraf Sitesi

Exposure Fotoğraf Sitesi

 

5- Particulr Fotoğraf Sitesi

Particulr çok güçlü bir yazılıma sahip bir fotoğraf websitesi. Tumblr üzerinden çalışan Particulr sitesinde de fotoğraflarınızın yanına ufak bir not düşmeniz iyi olur.

Particulr Fotoğraf Sitesi

Particulr Fotoğraf Sitesi

 

6- Phases Fotoğraf Sitesi

Phases fotoğraf sitesi bir online dergi gibi çalışmaktadır. Tüm dünyadan fotoğrafçılar kendi çalışmalarını Phases fotoğraf sitesine yolluyorlar. Phases yöneticileri ise bu fotoğrafçılardan her hafta 3 tanesini seçip sitesinde yayınlıyor. Genelde benim gördüğüm kadarıyla siyah beyaz ve analog tarzı çekimleri beğenip yayınlıyorlar.

Particulr Fotoğraf Sitesi

Particulr Fotoğraf Sitesi

 

7- Things Organized Neatly Fotoğraf Sitesi

Things Organized Neatly fotoğraf sitesi adından da anlaşılabileceği gibi düzenli bir şekilde olan nesnelerin fotoğraflarını yayınlıyor gerçekten bazen bu sitede fotoğraflar eğlenceli olabiliyor. Özellikle benim gibi dağınık bir insansanız bu kadar düzen size komik geliyor.

Things Organized Neatly Fotoğraf Sitesi 

Things Organized Neatly Fotoğraf Sitesi

8- zzzzcom Fotoğraf Sitesi

zzzzcom fotoğraf siteleri listemizde ki belkide dünyada ki en eğlenceli fotoğraf sitesi. Her hafta 1 fotoğrafçı seçiliyor ve ondan 7 tane soruya kendi fotoğrafları ile cevap vermesi isteniyor. Ufak bir oyun gibi yüklenmiş sitede insanların cevaplarını izlemek gerçekten eğlenceli.

zzzzcom Fotoğraf Sitesi 

zzzzcom Fotoğraf Sitesi

9- Visual Studies Fotoğraf Sitesi

Visual Studies aslında sadece bir fotoğraf sitesi değil daha çok fotoğraf , fantastik çizimler ve kültür karışımı bir websitesi. Yaratıcılığın sınırlarının zorlandığı bu sitede eğlenebilir ve ilham kapabilirsiniz. Fotoğrafçılığa daha eski tarihlerden bakmak isterseniz bu aradığınız fotoğraf sitesi olabilir.

Visual Studies Fotoğraf Sitesi 

Visual Studies Fotoğraf Sitesi

10-  Unsplash Fotoğraf Sitesi

Unsplash gerçekten kullanıcı dostu ve özgür bir dünya hayalcisi bir fotoğraf sitesi. Unsplash üzerinde ki tüm fotoğraf bedava olarak isteyen herkes tarafından kullanılabilinir. Her tarafı saran bir kapitalizimin göbeğinde bedava iş yapan site bulmak gerçekten zor. Bu nedenle Unsplash bence çok değerli bir site. Blogda kullanmak için bir fotoğraf lazım olduğunda ve kendi portföyümde yoksa bende onların sitesinden alıyorum.

Unsplash Fotoğraf Sitesi 

Unsplash Fotoğraf Sitesi

Fotoğraf siteleri listemizi burada sonlandırıyoruz. Hadi bu siteleri inceleyin ve ilham kapın, fotoğraf çekin , paylaşın bu dünyayı güzelleştirin. Herhangi bir sorunuzda lütfen aşağıdan yorum yapın yada iletişime geçiniz efendim.

Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı

Fotografium sitesinde Gökhan Gök dünyanın en pahalı 10 fotoğrafı ‘nı bizimle paylaşmış. Gerçekten daha önce bilmediğim araştırmadığım bu konudaki yazıyı zevkle okudum. Bu nedenle sizinde takip edebilmeniz için burada paylaşıyorum. Hepimiz bir fotoğraf çekip iyi bir fiyata satmayı hayal ederiz. Ancak listede ki fotoğraflar bizim hayal gücümüzü bile aşıyor. Milyon dolarlar biçilen bu Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı hakkında siz neler düşünüyorsunuz ?

Bakın Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı için Gökhan Gök ne diyor :

Günümüzde herkes telefon, tablet ya da fotoğraf makinesi satın alarak fotoğraf çekebilme imkanına sahip. O nedenle şimdilerde bu fotoğraflar bundan 30-40 yıl öncesine göre hiç mi hiç umursanmıyor. Bugün kaliteli fotoğraf çekmenin bir sürü alternatif yolu var. Dolayısıyla da bir sürü kaliteli fotoğraf. Yine de fotoğraf bir sanat olmayı sürdürüyor ve bazı fotoğrafların fiyatlarına bakıldığında pahalı bir sanat olduğu da söylenebilir. Örneğin bir fotoğrafa 100.000 dolar verir miydiniz? Peki ya 1 milyon? Huzurlarınızda çeşitli açık artırmalarda satılmış dünyanın en pahalı fotoğrafları.

Benim şahsen en çok beğendiklerim ise :

Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı 8. Ayışığı (1904) – $2.9 milyon dolar

Fotoğraf 1904 yılında New York eyaletinde Edward Steichen tarafından çekildi. Bu iyi bilinen ve eşsiz fotoğraf göletin üzerine yerleşmiş ormanı ve ağaçların arasından içeri giren yumuşak ay ışığını konu ediniyor. Fotoğraf meraklıları arasında çok popüler. Sadece ilk renkli fotoğraflardan biri olması değil aynı zamanda geniş kitlelere ulaşan ilk renkli fotoğraf olma özelliğini barındırıyor. Kompozisyon açısından da rakiplerinin yanında saygın yerini koruyor. Sadece 3 kopyası günümüze ulaştı ve 3’ünün de fiyatları çok yüksek. Kopyalardan bir tanesi 2006’da 2.9 milyon dolara alıcı buldu. O dönemde, en yüksek fiyatlı fotoğraftı, Sonrasında başka fotoğraflar daha yüksek fiyatlara alıcı buldu. Diğer kopyaların piyasa değeri henüz belirlenmedi ama bundan çok daha fazla olacağı kesin gibi görünüyor. (Diğer 2 kopya bir müzede bulunuyor.)ay ışığı Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı

Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı 7. Los Angeles (1998) – $2.9 milyon dolar

Bir bilim kurgu filminden fırlamış gibi değil mi? Fotoğraf, ünlü fotoğrafçı Andreas Gursky tarafından çekildi. Şehrin çizgilerinin olağanüstü bir ışıkla birleştiği bu fotoğraf çılgın bir fiyata, 2.9 milyon dolara alıcı buldu.bilim kurgu Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı

Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı 6. 99 Cent II, Diptychon (2001) – $3.3 milyon dolar

Listede Gursky’den bir fotoğraf daha var. Aslında içerisinde bir sürü ürün görselinin olduğu iki fotoğrafla karşı karşıyayız. 3.346.456 dolara açık arttırmayla satılan dünya’nın en pahalı fotoğrafı. Bir süpermarkette çekilen iki fotoğrafın birleşmesinden oluşuyor. Sonradan 2 3 kopya daha satmış ve bunlar da milyon dolara gitmiş.

süpermarket fotoğrafı Dünyanın En Pahalı 10 Fotoğrafı

2016’da 52 Haftalık Fotoğraf Programı Kapışmasına Katılarak Fotoğrafçılığa Dair Sahip Olduğunuz Becerileri Geliştiriniz

2016’da fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirebilmek için yapabileceğiniz bir şeyler arıyorsanız eğer sene boyunca tamamlamanız gereken 52 haftalık fotoğrafçılık mücadelesine katılabilirsiniz.

Dale Foshe tarafından bir araya getirilen 52 Haftalık Görevleri becerilerinizi geliştirebilmeniz için sizlere sunuyoruz.

Haftalık tekrar eden bu görevler üç ayrı kategoriden oluşmaktadır. Bu üç kategori ise; Portre, Manzara ve Fotoğrafçının Sanatsal Yönünü Yansıtan Kategoridir.

Bu 52 haftalık görevleri içeren mücadeleyi inceleyecek olursak eğer diğer basit ve kolay fotoğrafçılık mücadelelerine benzemediğine ve bulunulan seviyeyi üste taşımaya çalıştığına şahitlik edeceğiz.

Bu görevler hakkında herhangi bir başlangıç sınırlandırılması bulunmamaktadır. Böylece her fotoğrafçı kendi seviyesinde ve kendi benliğinde haftalık görevleri bitirerek mücadelesini tamamlayacaktır. Ancak bir grup oluşturup bu görevleri mücadele halinde tamamlamak istiyorsanız eğer önünüzde herhangi bir engel olmayacaktır!

Haftalık Mücadele Kategorileri

Fotoğraf Programı her hafta, haftalık görevler aşağıda yer alan üç kategoriye bağlı olarak geliştirilecektir.

  • Fotoğraf Programı Portre: Portre fotoğrafçılığı, görselde yer alan insanın özünü yakalamak için vardır. Portre fotoğrafları klasik vesikalıktan samimi bir görsele veya sokak fotoğrafından öz çekime geçiş yapabilmektedir. Bu kategori her görevde farklı bir alana hitap etmektedir; ancak ana odak insan veya insanlar üzerinde olmalıdır.
  • Fotoğraf Programı Manzara: Bu kategori hem klasik doğa manzaralarını hem de klasik olmayan doğa manzaralarını bir araya getiren kentsel manzaraları içine almaktadır. Bu kategoride, etrafınızda yer alan nesneleri incelemekten çekinmeyiniz. Eğer odak, bulunduğunuz çevre ise alınacağı kategori yine manzara olacaktır.
  • Fotoğraf Programı Fotoğrafçının Sanatsal Yönünü Yansıtan Kategori: Konu bu kategoriye sıçradığında yapmanız gereken şey kendinizi yansıtacak bir şeyler bulmaktır. Yapmanız gereken yansıtacağınız şeyi hem değişmeceli hem de esas anlamıyla yansıtmak olacaktır. Diğer iki kategoriye karşıt olarak bu kategoride odak yaratıcılığınızı ne kadar kullanabildiğinize bağlı olarak yön alacaktır.
Fotoğraf Programı  Fotoğraflarınızı Nasıl Paylaşacaksınız?

Sizlere, çektiğiniz görselleri haftalık bir şekilde paylaşmanızı öneriyorum. Bunun oldukça zor bir şey olduğunu biliyorum; ancak fotoğrafçı olarak gelişmenin en önemli yanlarından birinin de bu olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Fotoğraflarınızı, mücadelede yer alan diğer insanlarla paylaşmak istiyorsanız eğer sizlere önerim #dogwood52 ve #dogwoodweek (sayı) (Örneğin, dogwoodhafta1 veya dogwoodhafta2) etiketlerini kullanmanızdır.

Fotoğraf Programı  Yaptığınız işleri paylaşabileceğiniz diğer yerler;
  • Görselleri paylaşabilmek için Dogwood 52 adı ile Facebook ta bulunan gruba katılabilirsiniz: https://www.facebook.com/groups/dogwood.52
  • Yaptığınız işleri Dogwood 52 Challenge adlı Flickt Grubuna katılarak paylaşabilirsiniz. http://www.flickr.com/groups/dogwoodchallenge/
  • Ayrıca yaptığınız işleri buna benzer etiketler ile beraber Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest veya diğer benzeri sitelerde paylaşabilirsiniz.
  • Sizleri daha çok cesaretlendirecek fotoğrafçılık forumlarında yaptığınız işleri paylaşabilirsiniz.
  • Flickr.com veya 500Pix.com gibi fotoğrafçılık üzerine kurulu sitelerde yaptığınız işleri paylaşabilirsiniz.
Fotoğraf Programı Görev Listesi
Hafta 1Portre: Kişisel Fotoğrafİşe ‘’Öz Çekim’’ yaparak başlayınız. Böylece kameranızın zamanlama ayarlarını da keşfetmiş olursunuz.
Hafta 2Manzara: Geleneksel ManzaralarGüzel bir doğa manzarası çekip bunu bütün dünyayla paylaşınız. Güzel bir ön plan bulun ve gökyüzüne yer vermeyi unutmayın.
Hafta 3Artistik: KırmızıSizi etkileyen ne varsa çekiniz; ancak kırmızı muhakkak odak noktasında yer almalıdır. Yaratıcı olmaktan çekinmeyiniz.
Hafta 4Portre: Yüz ÇekimleriKendi öz çekimini yaptınız! Sıra başkasının öz çekimini yapmaya geldi!
Hafta 5Manzara: Siyah ve BeyazMükemmel güzellikte siyah beyaz fotoğraf elde edebileceğiniz bir bölge arayışına giriniz.
Hafta 6Artistik: ŞekerBu hafta artistik yeteneğiniz, size tatlı gelen bir şey tarafından etkilenecek ve böylelikle mükemmel makro çekimler yapabilme şansına erişeceksiniz.
Hafta 7Portre: Yüzü olmayanİnsanlara kendi hikâyelerini görüntüleri olmadan yansıtınız.
Hafta 8Manzara: Geniş açılar/ PanoramaBu görev, geniş açılı görsel çekimi yapabilmeniz ve panorama çekimi keşfetmeniz için oldukça önemlidir
Hafta 9Artistik: GölgelerIşığın karşıtı karanlık ve ışık eksikliği ise gölgelerdir. Bu görevi mükemmel bir işe dönüştür!
Hafta 10Portre: ÇevreselSeçmiş olduğunuz öğeyi doğal ortamında çekiniz. Bulundukları ortam veya çalıştıkları yer başlamanız için oldukça uygun imkânlardır. Hikâyelerini bulundukları ortamla beraber anlatınız.
Hafta 11Manzara: YansımaGörselinizde doğanın güzelliğini yansıtabileceğiniz bir şeyler bulunuz. Doğada ayna görevi gören nesnelerden yararlanınız.
Hafta 12Artistik: TaşımacılıkDünyamız, etrafında bulunan nesneler sayesinde anlam bulmaktadır. Saptırılmamış ve açıklamalı bir şekilde taşımacılıktan ilham alabilirsiniz.
Hafta 13Portre: High Key KullanımıBeyaz veya beyaza yakın görseller elde edebileceğiniz çekimler yapınız.
Hafta 14Manzara: YakınlaştırmaBirçok fotoğraf geniş açılı şekilde çekilmiştir. Bunu yapmak yerine yakınlaştırma yapmanızı sağlayan zoom ayarını kullanınız.
Hafta 15Artistik: MetalSoğuk, sert çelik; parlak alüminyumdan yapılmış veya kırık, paslanmış şekilde. Bu hafta ilham kaynağınızı herhangi bir metal nesneden alınız.
Hafta 16Porte: HareketGenellikle portreler oldukça cansız durmaktadır. Bu sebeple bu haftaki konunuzu hareket halindeki nesnelerden seçiniz. Dans eden kişiler, dönen nesneler veya saç savrulmaları konu olarak belirlenebilir.
Hafta 17Manzara: Kentsel AlanBirçok manzara, uçsuz bucaksız güzelliklere ev sahipliği yapmaktadır… Bu hafta bu güzellikleri şehir içlerinde ve kentsel alanlarda arayacaksınız.
Hafta 18Artistik: TonlamaBu haftaki konunuz tonlamadır. Görselinizde yer alan tonlamaları hissetmenizi istiyoruz.
Hafta 19Portre: KarmaşıklıkHerhangi birinin fotoğrafını çekiniz ve bunu yaparken görseli kirletiniz.
Hafta 20Manzara: Gece kuşuBu haftalık görevinizde, tripod kullanmanız gerekecektir. Bunun sebebi görevinizin gece gerçekleşecek olmasıdır. Çekimini yapacağınız görsel için gerekli ışığı bulma arayışına giriniz; araba ışıkları, şehir ışıkları veya ay ışığı olabilir.
Hafta 21Artistik: FanteziYaşadığınız şey gerçek mi? yoksa sadece bir fanteziden ibaret mi? Anlaşılacağı üzere bu haftaki konunuz fantezi üzerine kurulmuştur.
Hafta 22Portre: EllerYüz, genellikle kadrajda yer alan en etkileyici öğedir; eller ise ikinci sırada yer almaktadır. Bu haftaki göreviniz; elleri, görselin en güçlü noktası haline getirmektir.
Hafta 23Manzara: HavaBu haftaki göreviniz, hava durumu kadar kestirilemez olacaktır. Bu nedenle görevinizi hava durumuyla alakalı gerçekleştireceksiniz.
Hafta 24Artistik: Parla!Bu hafta içinizden gelen şeylerin çekimini yapınız; içerikte olması gereken tek şey parlaklıktır.
Hafta 25Portre: SiluetArka plan çekimi yapınız ve ana öğenizin gölgeler arasında kaybolmasını sağlayınız. Bu haftanın önemli noktası ‘’form’ ’dur.
Hafta 26Manzara: BasitlikKonuyu basitleştirerek ana öğenin göz önünde bulunmasını sağlayınız.
Hafta 27Artistik: Maviİlk görevlerinizden birinde ateşli kırmızıdan ilham almıştınız; bu sefer de göreviniz huzur veren mavi şeylerin çekimini yapmaktır.
Hafta 28Portre: AileDünyaya, ailenin ne anlama geldiğini göstermek için kendi ailenizi veya seçmiş olduğunuz herhangi bir aileyi görevi gerçekleştirmek için kullanabilirsiniz.
Hafta 29Manzara: Sulak AlanlarBu haftaki görevinizde okyanus, göl, nehir, gölet veya su birikintisini kullanabilirsiniz.
Hafta 30Artistik: DesenlerGörselinizde bir araya gelen desenlerden ilham alınız.
Hafta 31Portre: Sokak SakinleriSokakta bulunan insanlar, şehirlerin en tarafsız yanlarını yansıttığı için bu haftaki göreviniz onların hayatını yansıtan fotoğraflar çekmektir.
Hafta 32Manzara: RengârenkBir görselde yer alabilecek bütün renkleri barındıran bir manzaranın fotoğrafını çekiniz.
Hafta 33Artistik: İşbirliğiBu görevde ne çektiğinizin hiçbir önemi bulunmamaktadır. İhtiyacınız olan tek şey başka bir fotoğraf sanatçısı ile beraber işbirliği halinde bir iş yaratmanızdır. Vizyonunuzu ve düşüncelerinizi paylaşmanız yeterlidir.
Hafta 34Portre: ÇocukHerhangi bir sokak çocuğu veya isteyerek poz veren bir çocuğun çekimini yapmanız gerekmektedir. Mükemmel sonuçlar elde edebilmek için onların seviyesine inmeniz gerekecektir.
Hafta 35Manzara: Doğaya yakınlaşınız.Bu doğa harikası görseli yaratabilmek için doğaya yaklaşıp onu hissetmeye çalışınız. Çiçekler, arılar, böcekler veya örümcekler, görevinizin konusu olabilir.
Hafta 36Artistik: YemekFotoğraf çekimini yaptığınız yemeklerin seviyesini bir tık daha yukarıya çekiniz. İnanın bana sahip olduğunuz şey sadece öğle yemeğiniz değil bir sanattır.
Hafta 37Portre: ModaYenilikten reklama, reklamdan ise geleneksel yapıya doğru zıplayınız; her şey birbirinin ortasında yer almalıdır. Bu haftanın odağı kıyafetlerdir.
Hafta 38Manzara: AlçalınızDünyaya farklı bir açıdan bakma zamanınız geldiği için bu haftaki manzara çekiminizi daha alçak bir noktadan yapınız.
Hafta 39Artistik: El yapımıYapacağınız iş diğer sanatçının gerçekleştiği el işinden ilham alınarak gerçekleşecektir; bu iş ise gerçekçi veya yoruma açık bir halde olacaktır.
Hafta 40Portre: Bir Sandalyeye Oturunuz.Resmi veya yeniden yorumlanabilecek şekilde çekiminizi gerçekleştirmelisiniz.
Hafta 41Manzara: Yükseliniz.Yüksekte bulunduğunuz zaman her şey gözünüze daha değişik gelecektir. Bu haftaki göreviniz için yüksekte yer alacağınız bir çekim ayarlayınız.
Hafta 42Artistik: MinimalistKonunuzu, sadelik ve nesnelliği yansıtan akımı kullanarak izole ediniz. Bu yapacağınız işle dışarıdan herhangi birini etkileyiniz.
Hafta 43Portre: OlgunKameranızın gücünü, olgun bir insanı resmetmek için kullanınız. Alternatif olarak, seçtiğiniz şahsın yaşadığı dönemleri resmedebilirsiniz.
Hafta 44Manzara: Bir AğaçDünyada yer alan en önemli manzara fotoğraflarının bazıları bir ağaca aittir. Bu görevle ne yapabileceğinizi göreceğiz.
Hafta 45Artistik: NostaljikBu haftaki göreviniz, özlemli öğeleri kullanarak bir tema yaratmak olacaktır. İnsanlar atlattıkları geçmiş zamanları tekrardan hatırlamak isteyebilirler.
Hafta 46Portre: Arkadan AydınlatmalıGüneş, bir flaşa eş değer derecede aydınlatıcı ışığa sahiptir. Anlamanız gereken şey görselinizi dolduran ışığı kullanmayı unutmamanız gerektiğidir. Bunu bir flaş veya reflektöre yardımı ile de gerçekleştirebilirsiniz.
Hafta 47Manzara: Terk edilmişDiğerleri tarafından unutulmuş şeylerin fotoğrafını çekiniz. Yaptığınız bu çekim, sonsuza kadar kaybolacak bir nesnenin son çekimi olabilir.
Hafta 48Artistik: BokehSığ alan derinliği, genellikle görselin öznesini izole etmek amacıyla kullanılmaktadır. Sığ alan derinliğini kullanarak görsele sanatsal bir yorum katabilirsiniz.
Hafta 49Portre: Dans etmekYapacağınız çekimin öznesi profesyonel bir dansçı veya sokakta dans eden bir çocuk olabilir. Görseli dondurmak için hızlı bir çekim yapınız.
Hafta 50Manzara: SimetrikKullanmanın en zor olduğu şeyler hakkında her zaman kafa yormanız gerekir. Bunlardan biri simetridir. Bu hafta, simetrik bir kentsel alan çekimi yaparak kendinizi zorlayınız.
Hafta 51Artistik: SanatBu hafta kendinizi ciddi anlamda zorlamanız gerekmektedir. Kısacası, yapacağınız çekim sanat. Meta hakkında olmalıdır.
Hafta 52Portre: Diğer Kişisel Portre ÇekimiBaşladığınız yerde bitirmeniz gerektiğine karar verdiğimiz için son mücadelenizde bir tane daha kişisel portre çekimi yapmanızı isteyeceğiz. Böylelikle yapacağınız çekim sonucunda bir yıl içinde ne kadar çok yol kat ettiğiniz ortaya çıkacaktır.
Fotoğraf Netleştirme İçin Ne Yapmalıyım  çok sorulan bir soru. 

Dijital fotoğraflarını mükemmel bir şekilde elde etmek birçok fotoğrafçının en büyük isteklerinden biri olmasına rağmen; esas zor kısım temiz, net ve keskin fotoğraflar elde etmektir.

Belki de keskinliği geliştirmek için araştırma yapmadan önce, eksik netlik hakkında konuşmamız faydalı olacaktır.

  • Zayıf Odak – Keskin görüntüler elde etmenin en büyük açıklaması, odak dışı çekimler aracılığı ile oluşturulmasıdır. Bu durum, görüntünün yanlış kısmına odaklanılmasının, kameranın özneye odaklanabilmesi için çok yakında durulmasının, oldukça dar bir alan derinliğine sebep olan bir diyafram seçilmesinin veya odak noktasını kontrol etmeden çok hızlı çekim yapmasının sonucu olabilir.
  • Öznenin Hareketi – Fotoğraflarınızda meydana gelen diğer bir bulanıklık sebebi ise öznenizin hareket halinde olmasıdır. – Bu durum genellikle deklanşör hızının çok yavaş olmasından kaynaklanmaktadır.
  • Kameranın Sabit Olmaması – Bir fotoğrafçı olarak, çekim esnasında hareket etmeniz, öznenin hareketinde olduğu gibi bulanıklığa sebep olacaktır. – Bu olay, büyük bir sıklıkla hem kameranızın deklanşör hızı hem de kameranızın sabit olmamasından ötürü oluşmaktadır.
  • Parazit – Parazitli çekimler, genel olarak pikselli ve etrafında birçok küçük izlerin bulunduğu görüntülerdir.(Televizyonunuza yakınlaştığınızda da aynı etkiyle karşılaşacaksınız.)

Burada, çekim esnasında net görüntüler elde etmemizi sağlayan 10 basit ipucu bulunmaktadır.( Not olarak: Çekimden sonra photoshop programları sayesinde yapabileceğiniz birçok düzeltme yolu vardır. Photoshop Dersleri veren sitelerden bilgi alabilirsiniz. )

Fotoğraf Netleştirme İçin Kameranızı Düzgün Bir Biçimde Kaldırınız.

Fotoğraflarda birçok kez rastladığım bulanıklık sorununun direkt sorumlusu kamera sarsıntısıdır(deklanşör açıkken meydana gelen o saniyelik hareket). Kameranızı sabit tutabilmenin en iyi yolu Tripod olmasına rağmen; pratik olmayan bir tripod kullandığınız zaman, kameranızı birden çok kez elinizle kullanarak çekim yapmanız gerekecektir. Daha önce oluşturduğum bir dersin özeti olarak; kameranızı iki elinizle, vücudunuza yakın bir şekilde tutunuz, kendinizi bir duvar, ağaç veya sağlam objelere dayayınız. Böylelikle destek almış olacaksınız.

Fotoğraf Netleştirme İçin Tripodlar ( Üç Ayaklı Sabitleyiciler.)

Bu sitenin düzenli okuyucuları, benim tripodlar hakkında yaptığım geçmiş yazılarımı görmüşler ve kamera sarsıntısını azaltmak (ayrıca yok etmek) için tripod kullanımı ne kadar desteklediğimin de bilincindedirler. Her zaman için pratik olmasa bile yanınızda taşımak için çaba sarf ettiğiniz bir tripodla yaptığınız çekime değeceğine emin olunuz.

Fotoğraf Netleştirme İçin Deklanşör Hızı

Belki de net görüntüler elde etmek için göz önünde bulundurmayı düşündüğünüz ilk araştırmalardan biri de deklanşör hızıdır. Açık söylemek gerekirse – daha çabuk deklanşör hızı sayesinde yapılan çekimler kamera sarsıntısından daha az etkilenir. Böylelikle herhangi bir hareketi yaptığınız çekimlerde dondurabileceksiniz. Sonuç olarak, benzer iki bulanıklık çeşidini bir seferde yok edeceksiniz (özne hareketi ve kamera hareketi). Elde ayarlanan deklanşör hızının kurallarını hatırlamak faydalı olacaktır.

Lensin odak uzaklığından daha geniş bir paydaya sahip olan bir deklanşör hızı seçiniz.

Böylece,

  • 500mm uzunluğundan bir lensiniz varsa eğer saniyenin 1/60’ından daha yavaş bir şekilde çekim yapmayınız.
  • 100mm odak uzaklığı çekimi olan bir lensiniz varsa saniyenin 1/125’inden veya daha hızlı bir saniyeden çekmeniz gerekecektir.
  • 200mm çekimlik bir lensle çekim yapıyorsanız eğer, saniyenin 1/250 veya daha hızlısında çekim yapmanız gerekecektir.

Kısacası, aklınızda bulundurmanız gereken şey; daha çabuk deklanşör hızını daha geniş bir diyaframla eşitleyebileceğinizdir. – bunun anlamı ise, odaklanmanın çok daha zor olduğu, daha küçük bir alan derinliği olacağıdır.

Fotoğraf Netleştirme İçin Diyafram.

Diyafram, fotoğraflarınızdaki alan derinliği (odağın bulunduğu kısım) üzerinde bir etkiye sahiptir. Diyafram ölçüsünü düşürerek (değeri yükseltiniz, f/20’ye kadar bir şey söyleyiniz), hem yakın hem de uzak nesneleri barındıran odak noktası anlamına gelen alan derinliğini artırırız. Örneğin f/4 değerine hareket ederek tam tersini yapınız, ön ve arka planda bulunan odak noktalarından daha çok uzaklaşınız. Böylelikle kameranızı nereye odakladığınız konusunda çok daha fazla net olmanız gerekecektir. Aklınızda, diyafram ölçüsünün düşüklüğünün, daha yüksek deklanşör hızı gerektireceğini bulundurmanız gerekmektedir – tabi ki bu durum hareket halindeki objelerin keskinliğini daha çok zorlaştıracaktır.

Fotoğraf Netleştirme İçin ISO.

Fotoğraflarınızda meydana gelen parazit üzerinde direkt etkisi olan üçgen pozlama yapan üçüncü element ise ISO’dur. Keskinliğe yardımcı olması için yüksek ISO değerini seçin, sayesinde daha çabuk deklanşör hızı elde edip daha küçük diyafram kullanacaksınız; ancak çekimleriniz esnasında yüksek parazit sorunundan ötürü çekimleriniz hasar görecektir. Yüksek ihtimalle kameranıza bağlı olarak (fotoğraflarınızı ne kadar genişletmek istediğinize bağlı olarak), birçok parazite neden olan 400mm’ye kadar olan ISO değerini kullanmayacaksınız.

Fotoğraf Netleştirme İçin Görüntü Dengesi.

Kamera sarsıntısını ortadan kaldırmamasına rağmen, değişik forumlarda görüntü dengesi sağlayan (IS) birçok kamera ve lens piyasaya sürüldü. – Yok etmeseler bile büyük ölçüde parazit hasarını önlemektedirler. Kameramı elimle ayarladığım zaman, IS lenslerin çekim esnasında beni ekstra iki veya üç adım uzağa taşıdığını keşfettim. Aklınızda bulundurmanız gereken şeyse, IS lenslerin kamera hareketinde etkili olduğu ve özne hareketinde yardımı olmadığıdır. Bu olay, daha yavaş deklanşör hızı kullanmanıza izin verdiğinden dolayı, özne hareketinde etkili değildir (hareket eden özneler için güzel bir durum değildir).

Fotoğraf Netleştirme İçin Odak.

Keskin lensleri, odaklamak için kullanmayı amaçladığınızda, belki de açık bir şekilde işe yarayan tekniktir. Birçoğumuz kameralarının otomatik odak ayarını kullanmaktadır; ancak inanın ki bu ayarlar her zaman doğru şekilde ayarlayacak değildir. Deklanşöre dokunmadan önce görüntünün her zaman hangi kısmının odak bölümünde olduğunu görsel olarak kontrol ediniz ve doğru kısımda değilse tekrar deneyiniz veya kameranızı manuel odak ayarına getiriniz. Biraz da olsa odak noktasından sapmış bir şekilde geniş diyaframla (küçük alan derinliği) çekim yapıyorsanız, fark edilir bir şekilde odak kısmında olmamanıza yol açacaktır.

 

Fotoğraf Netleştirme İçin İyi Kaliteli Lensler.

İyi kaliteli lenslerin, çekeceğiniz görüntülerin keskinliği üzerinde mükemmel bir etki bırakacağından dolayı, harcayabileceğiniz bir bütçeniz varsa, onu iyi kalitede bir lens almak için yatırınız (DSLR sahipleri için). Örneğin, ben DSLR makinemi almadan kısa bir süre önce, hem geniş hem de uzun odaklı yakınlaştırma yapabilmemi sağlayacak olan, günlük bir yakınlaştırıcı lens almak için alışveriş dükkânındaydım. CANON EF 28-135mm’lik bir lens aldım. Güzel ve uygun fiyatlı bir objektif olmasına rağmen diğer lenslerimden bazıları kadar keskin değildi. Birkaç ay sonra, bir arkadaşımdan CANON EF 24-105mm L-serisi aldım ve inanılmaz bir şekilde yarattığı netlikten etkilendim. Yaptığım ödemeye göre önceki lens fena olmamasına rağmen, yeni bir lens almamla sonuçlandı. Ayrıca yeni lensim, yaklaşık bir şekilde kalıcı olarak kameramın üzerinde durmaktadır.

Fotoğraf Netleştirme İçin Gözlerinizi Kontrol Ettiriniz.

Gençken gözlük takmama rağmen son yıllarda gözlerimi kontrol ettirmek için oldukça üşengeç bir hale geldim. Geçenlerde, seneler sonra ilk defa gözlerimi baktırdım ve aldığım sonuç karşısında şaşkınlığa uğradım. Gözlerim seneler içerisinde gözle görülür bir şekilde bozulmuştu. Yeni gözlükler almak hayatımın birçok kısmında olduğu gibi fotoğrafçılık kariyerimde de gelişmeme yardımcı oldu. Ayrıca bu, kameranızın ışığı kırma derecesi ile de bağlantılı bir durumdur. (Diopter, vizörün nasıl çalıştığını gösteren küçük bir değişimdir. – zayıf görme yetisine sahip olan insanlar için oldukça kullanışlı bir şeydir. – Genellikle vizörün yanında bulunan küçük bir çarktır.

Fotoğraf Netleştirme İçin Temiz Ekipman.

Eşim ve ben, geçenlerde evimizde bulunan bir cam üzerindeki kiri temizleyebilmek için hummalı bir çalışma sürdürdük. Aylar içerisinde, penceremizdeki kir, biz onu fark edene kadar düzenli bir şekilde büyümeye devam etti. Biz, bu kiri temizledikten sonra; eve giren ışığın boyutu ve dışarının ne kadar güzel göründüğü konusunda oldukça etkilendik. Bu durum, kameranızın lensi için de geçerlidir. Lensinizi temiz tutunuz ve çekimlerinizi etkileyebilecek olan kiri, tozu ve lekeleri engelleyiniz. Aynı şekilde, bir DSLR sahibiyseniz eğer temiz görüntü sensörü mükemmel bir şeydir; ancak lensin üzerinde toz varsa eğer fotoğraflarınızın sonunda belirgin lekeler oluşturacaktır.

 

Fotoğraf Netleştirme İçin Lensler Küçük Noktalardır.

Lensler, diyaframında diğerlerinden daha keskin olan noktalar bulundurur. Birçok bakımdan bu küçük noktalar, maksimum diyaframda yer alan bir veya iki noktadır. Lensiniz tamamıyla açık bir şekilde çekim yapmak yerine, bir veya iki adım daha uzakta tutunuz ve bunun sayesinde belki de yaptığınız fotoğraf çekimlerinde biraz daha netlik kazanırsınız.

Nd Filtre Doğal Yoğunluk Filtre Tutucu Seti Almak Neden Cazip bir Seçenek

 

Why Purchasing a Neutral Density Filter Holder Set is Your Better Option

Bu senenin başlarında Patrick Hall sizin için bir kaç farklı Nd Filtre markasının karşılaştırmasını yapmıştı. Testin sonucunda renk dengesizliği, köşe kararması (vignetting), pozlama ve doygunluğuna dair saptamalarını paylaşmıştı. Amaç piyasada bulunan en iyi ve en uygun fiyatlı doğal yoğunluk filtresini belirlemekti. Ekipmanınız için en iyi filtrenin hangisi olduğu sorusunu biraz daha genişleterek benzer bir ürün olan filtre tutucu setlerini ele almaya ve fotoğrafçıların hangi seti tercih etmeleri gerektiğini araştırmaya karar verdim.

Diğer standart yuvarlak filtrelere kıyasla filtre tutucu setlerinin faydası harcamalarınızı minimumda tutabilmenizdir. Patrick en iyi Nd Filtre ‘sini belirlemek için yapmış olduğu ilk testte sadece lensin önüne vidalayabileceğiniz yuvarlak filtreleri kullanmıştı. Birçok firma yuvarlak filtreleri ilk filtrenin önüne başka filtreler de eklenebilinecek şekilde tasarlıyor ve böylece fotoğrafçıya istediği miktardaki cam yoğunluğu kullanma imkanı sağlıyor. Bu sistemin dezavantajı ise yuvarlak bir filtrenin sadece bir lens boyuna uygun olması. Şöyle ki, eğer 82mmlik bir lens satın alıyorsanız sadece 82mmlik bir filtre kullanabilirsiniz. Eğer 77mmlik lensiniz için bir filtre kullanmak istiyorsanız tamamen yeni bir filtre seti satın almanız gerekiyor ki bu da masrafları bir anda hızla arttırıyor.

Filtre tutucu seti satın almanın faydası :

Sadece tek bir set cam satın almanızın yeterli olması. Cam tutucu sistem genellikle bir kaç farklı adaptör seçeneğiyle birlikte satılıyor ve tutucuyu herhangi bir standart lense kolayca tutturmanıza yarıyor. Böylece tek bir cam seti dilediğiniz boyuttaki lensin önüne eklenebiliyor. Siz de her çekimde farklı lens seçenekleri kullanmayı tercih eden bir fotoğrafçıysanız bu çözümle filtre masrafınız bir anda binlerce dolar düşürebilirsiniz.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/nisi_filter_set-2.jpg

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/nisi_filter_set-1_0.jpg

 

Test

Bu test için iki yeni filtre tutucu markasını ele aldım, NiSi ve Lee. Bu testi (filtreleri portre çekimde kullanmak yerine) manzara çekimi ile yapmak istedim. Bu yüzden, renk, köşe kararması (vignetting) ve pozlamayı test etmek için birkaç tane ağır yoğunluklu cam, 10 ve 15 duraklı ND filtreleri aldım.

– NiSi 10 Stop 100×100 Neutral Density Filter – $118

– Lee 10 Stop 100×100 Neutral Density Filter – $150

– NiSi 15 Stop 100×100 Neutral Density Filter – $175

– Lee 15 Stop 100×100 Neutral Density Filter – $150

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/best_neutral_density_filter_side_by_side_0.jpg

Stüdyo ortamını, renk, köşe kararması (vignetting) ve pozlama testlerini birbirine olabildiğince yakın tutabilmek için, ilk Nd Filtre testinde kullanılan şekilde düzenledim. Stüdyoyu Nikon D750 kamera ve Tamron 24-70mm f/2.8 lens ile kurdum böylece kullandığım her filtre aynı kamera ve lensle denenmiş olacaktı. Çok yüksek yoğunluklu ND filtreleri kullanacağım için, stüdyoya iki adet Profoto D1 flaşı kurdum, böylece stüdyonun beyaz tavanı sürekli bir ışık yaymış oldu. İki flaş kullandım, çünkü böylece 15 duraklı ND filtre için gereken yüksek ISO değerini düşürecek, ama görüntü kalitesini düşürmeyecektim. Bu stüdyo kurulumu sayesinde testi olumsuz etkileyebilecek olan bulut, ışık değişimi veya dış mekana özgü renk dengesizliği gibi dış mekanda karşılaşabileceğim türden çevresel sorunları ortadan kaldırdım.

Sonuçlar

15 Duraklı Filtreler

 

15 duraklı ND filtresiyle stüdyoda güzel ışık alan bir çekim gerçekleştirmek için ISO’nun çok yüksek dereceye ayarlanması gerek. Deneme çekimindeki fotoğraflarda, kumlanma açısından iyi sonuç alındı ama yine de filtrelerden dolayı renkte, pozlaşmada ve kenar kararmasında gözle görülür farklar var.

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/15-stop-comparison-gif.gif

Renk – NiSi filtresi renk değişimi konusunda tartışmasız birinci. Lee filtresi mavi tonda ağır bir değişim gösterirken NiSi’deki değişim fark edilemeyecek kadar azdı.

Pozlama – İki marka da 15 duraktan beklenen sonucu veremedi. NiSi 15 durakta yaklaşık bir yarım durak fazladan pozlarken, Lee filtresi 15in altında kaldı.

Kenar Kararması– İki filtre de biraz kararmaya rastlandı ama Lee filtresinde daha fazlaydı.

10 Duraklı Filtreler

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/10-stop-comparison-gif.gif

Renk – 15 duraklının sonuçlarıyla uyumlu şekilde, 10 duraklı filtrelerde de Lee filtrelerinde ağır bir maviye dönüş görüldü. Oysa, NiSi filtrelerde bu maviye dönüş çok daha hafifti.

Pozlama – Hem Lee hem de NiSi filtreleri 10 duraklı pozlamadan beklenir şekilde performans gösterdi.

Kenar Kararması – Lee gözle görülür bir kararma sergilerken, NiSi filtresi neredeyse hiç karartmadı.

Stüdyo Kazananı

Stüdyo sonuçlarının açık ara kazananı Nisi oldu. 15 duraklı pozlamadaki fark haricinde NiSi filtreleri filtresiz çekilen fotoğraflarla mukayese edilebilir nitelikteydi.

Yüksek Yoğunluk Filtrelerinin Dış Mekanda Kullanımı

Çoğu fotoğrafçı 10 veya 15 duraklı yoğunluk filtresini uzun pozlamalı manzara çekimlerinde kullanmak için satın almak ister. Kameranın içine giren ışığı 10-15 durak kadar düşürürseniz, bu size günışığında yapacağınız pozlamalarda enstantane süresini 30 saniye veya daha da fazla uzatma imkanı verir. Bu demek ki, günün en kalabalık ve parlak anında dahi siz kareyi bulanıklaştırarak daha yumuşak su efektleri yaratabilir ya da enstantanenizi uzun sure açık bırakır ve böylece hareket eden insanların arka planda gözükmesini engelleyebilirsiniz.
https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/outside_fountain_shot_no_filter.jpg

Bu poz filtresiz olarak deklanşör hızı 1/200, f8 ve ISO 100 ayarında çekilmişti. Görebileceğiniz üzere bu kalabalık parkta arka planda yürüyen insanlar bulunuyor. Buradaki ayarlar hızlı enstantane hızıyla sınırlı, ISOyu düşürme seçeneğimiz ya da diyafram açıklığını arttırma imkanımız yok.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/outside_fountain_shot_nisi_15_stop.jpg

15 duraklı NiSi filtresini ekleyerek, enstantane hızını 160 saniyeye uzatmam mümkün oldu. Böylece çeşmeden akan su yumuşak çizgiler oluşturabildi ve arka planda bulunan tüm yayalar hareket etmesine rağmen fotoğraftan bulanıklaşarak yok oldular.

 

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/outside_fountain_shot_lee_15_stop.jpg

Kamera ayarlarını ve beyaz dengesini sabit tutarak, 15 duraklı Lee filtresini de denedim. Stüdyo sonuçlarına benzer bir şekilde Lee filtresi ağır bir renk dengesizliğine rastlandı.

Graduated Nd Filtre

Filtre tutucu set kullanmanın su ana kadar bahsetmediğim bir diğer faydası da graduated filtreleri rahatlıkla kullanabilme olanağı sağlaması. Graduated ND filtreleri görüntünün tamamını birkaç durak karartmak yerine, görüntünün belirli bir bölümünü karartmamıza yarar. Cam filtre tutucunun üzerinde kaydırılarak ayarlar değiştirilebilir ve böylece pozlama ufukla hizalanacak şekilde değişir.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/reverse_ir.jpg

NiSi filtreleri daha iyi sonuç verdiği için NiSi’ye ait 3 Durak Geri GND ve 3 Durak Yumusak GND modellerini de günbatımı fotoğraflarken denemeye karar verdim. Bu filtrelerle çekim yapmak size, ufuk çizgisi varsa, yüksek dinamik aralıkta pozlamayı kontrol altında tutmanıza yardımcı oluyor. Ufkun düz bir çizgi seklinde göründüğü günbatımı da bu konuda harika bir örnek teşkil ediyor.

 Filtresiz

Öncelikle karsılaştırmada kolaylık olması acısından günbatımını filtresiz fotoğrafladım. Gördüğünüz üzere ufuk çizgisine yakin bölgelerde detaylar çok zayıf.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/sunset_no_filter-1.jpg

3 Durak Geri GND

Geri GND’nin pozlamasında ufuk çizgisi boyunca çok sert aşamalı bir geçişi var, koyudan başlıyor ve daha sonra renk gittikçe hafifliyor ve azalıyor. Filtrenin en koyu bölgeleri görüntünün en parlak bölgeleriyle yer değiştirebildiğinden bu filtre en iyi sonucu günbatımında veriyor. Biraz yapaylık hissi verse de görüntünün büyük bir kısmına eşit dağılmış bir pozlama elde ediyorsunuz.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/nisi_filter_hard_gnd-1.jpg

 

3 Duraklı Yumuşak GND

Yumuşak GND görüntüde açıktan koyuya doğru aşamalı bir değişim sağlıyor. Pozlamayı sert GND kadar eşit bir şekilde dağıtamasa da hem ön kısımda hem de gökyüzündeki detayları yakalamayı başarıyor. Geçiş sureci daha aşamalı olduğundan bu çeşit bir filtre ufkun bu şekilde düz bir çizgi yerine daha hareketli olduğu zamanlar için daha iyi.

https://cdn.fstoppers.com/styles/full/s3/media/2016/10/03/nisi_filter_hard_soft-1.jpg

 

Sonuç

Ekipman çantanıza bir filtre tutucu seti eklemek, fotoğrafçılığınızı zenginleştirmek adına size birçok yeni seçenek sunacak, hem de bütçenize zarar vermeden. Bana kalırsa, bir filtre tutucu set edinmek koca bir ND filtre seti almaktan çok daha akıllıca bir çözüm. Filtre setiyle ayni zamanda manzara çekimleri için ideal olan birbirinden farklı çeşitli graduated doğal yoğunluk filtreleri kullanma sansınız var. Yaptığım çekimler sonucunda, testin kazananı NiSi’nin filtre tutucusu oldu. NiSi’nin filtreleri çok fazla renk dengesizliğine yol açmadan veya görüntüyü kenarlardan karartmadan sağlam sonuçlar verdi.

Yazar ve kaynak :

David Strauss's picture

David Strauss

Fotoğrafçılıkta aydınlatma araçları konusuna girmeden önce

Hangi kamerayı almalıyım?

sorusu bize çok yöneltilen bir sorudur. Önemli bir soru fakat asıl sormanız gereken soru şudur:

Hangi fotoğrafçılık ışıklarını kullanmalıyım?

En düşük ışıklı ortamda fotoğraf çekimi yapacaksanız veya nesneleri hareket halindeyken çekecekseniz en yeni kameraya sahip olmak büyük fark yaratabilir ancak ürün fotoğrafçılığında bu durumlarla yüzleşmeyeceksiniz. Modern DSLR, kompakt kamera veya hatta bir akıllı telefonunuz varsa, aydınlatma ürünlerine yapacağınız yatırım, ürün fotoğrafçılığınızı yeni bir kameraya yatırım yapmaktan daha fazla geliştirecektir.

Hızlı bir cevap arayanlarınız için Arqbox Luminous Light Tent sunuyoruz – taşınabilir bir fotoğraf stüdyosu, 15.5″  ve 23.5″ olmak üzere iki boyutta mevcuttur. Daha büyük ölçekli uygulamalar veya daha fazla kişiselleştirilebilirlik için 400 Dolarlık bu kiti öneriyoruz. Aksi takdirde, daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

https://arqspin.com/wp-content/uploads/2013/09/Photography-Lighting-Setup.jpg

Daha önce yayınladığımız birkaç postta ışıklandırmaya değinmiştik, ancak burada, konuyu daha derinlemesine ele almaya karar verdik ve farklı bütçe aralıkları için birkaç net seçenek önermek istiyoruz.

Unutmayın ki bir kamera ışığı bir sahnede hapseder. Bunun dışında başka bir sihir yok. Bu yüzden de sahnedeki ışığın istenen şekilde kurulması önemlidir.

Aydınlatma Araçları – Güneş Işığı

Çoğu zaman iyi ve sabit miktarda güneş ışığı alan bir pencereniz varsa, bu pencere aydınlatma için güvenilir bir kaynak olabilir. Ancak günışığıyla ilgili sorun şu ki, onu kontrol edemezsiniz. Havanın işbirliğine pek açık olmadığı bir günde fotoğraf çekimi yapmak istiyorsanız, işinizi tamamlayamayabilirsiniz. Ayrıca hareket halindeki bulutlar parlaklığın yanı sıra renk dengesinde varyansa neden olabilir; bu da dengeli bir şekilde aydınlatılmış bir ürün görüntüsü yakalamanızı zorlaştırabilir. Çok bulutlu ve kapalı günler en iyisidir, çünkü ışık daha bir dağılmış olduğundan bununla birlikte çalışılması çok daha kolay olur.

Aydınlatma Araçları – Ampuller

Ampuller birçok farklı tip, stil, güç ve renk sıcaklığına sahiptir. Bu kafa karıştırıcı olabilir. Kullanabileceğiniz iki ana ışık türü vardır: geleneksel ışıklar ve stüdyo ışıkları.

Aydınlatma Araçları – Geleneksel Işıklar

Bunlar evdeki lamba ve armatürlerinizde günlük kullanım için kullanılan ampullerdir. Ucuz, kolay erişilebilir ve düzgün bir şekilde kullanıldığında iyi ürün fotoğrafları çekmenizi sağlayabilirler. İki tür geleneksel ışık vardır: akkor ve flüoresan.

Akkor ampuller (normalde spiral veya “domuz kuyruklu”) ABD’de yavaş yavaş yerini, daha enerji verimli oldukları ve daha uzun süre dayandığı için Flüoresan ampullere (normalde yuvarlak olanlar) bıraktı. Akkor ampullerin renk sıcaklığı daha düşüktür ve flüoresan ampullerden daha sıcak (daha sarı renkte) görünür. Ambalajdaki sayıya bakarsanız, 15 watt’lık bir flüoresan ampul 60 watt’lık akkor ampul ile aynı miktarda ışığı üretebilir. Bunlar, iyi parlaklıklardır – ne çok parlak, ne çok loş.

Ampul seçerken göz önüne alınması gereken birkaç nokta daha:

Birden fazla ışık kullanırken, ampullerin hepsinin aynı renk sıcaklığında olduğundan emin olun. Bunu yapmak için, aynı üreticinin 2 özdeş ampulünü almanız yeterlidir.

“Gün ışığı” dengeli ampuller yaklaşık 5,000K renk sıcaklığına sahiptir ve çekim yaptığınız odaya pencereden gün ışığının girebildiği bir ortamda fotoğraf çekiyorsanız kullanılabilir. Bu, ürününüze çarpan tüm ışıkların aynı renk sıcaklığından olmasını sağlar ve renk atmalarından korur. Fakat yine de aydınlatmayı tamamen kontrol edebildiğiniz, penceresiz bir ortamda fotoğraf çekmenizi öneririz.

Aydınlatma Araçları – Stüdyo Işıkları

Bu tür ışıklar, geleneksel ışıkların birçok dezavantajını çözer. Stüdyo ışıkları ile değişken parlaklık, ayarlanabilir kafalar ve bir difüzörü kolayca monte etme olanağı elde edersiniz.

https://arqspin.com/wp-content/uploads/2013/09/Product-Photography-Studio-Lights.png

Üç ana stüdyo ışığı türü vardır: Flüoresan, LED ve Tungsten.

Flüoresan: Bu ışıklar enerji açısından verimli ancak nispeten düşük bir ışık çıkışı, genellikle yaklaşık 60-100 watt verirler. Ampüller kolayca bulunabilir, ucuz ve değiştirilmesi kolaydır.

LED: LED ışıkları çok enerji verimli olup, çok az ısı üretir. Çok sayıda küçük “ışık yayan diyot” (LED) oluşurlar ve genellikle uzun süre dayanırlar.

Tungsten: Tungsten (veya “tungsten halojen”) ışıkları en yüksek çıktı seviyelerini sunar, ancak aynı zamanda çok fazla ısı üretirler. Ampüllerin değiştirilmesi oldukça ucuzdur, ancak parlaklık seviyeleri ayarlanırsa renk sıcaklığını değiştirebilirler.

Geleneksel ışık kullanıyorsanız, her zaman kullandığınız mağazadan bir uzatma kablolu ampul satın alabilirsiniz. Bu, ışığınızı, aydınlatmaya çalıştığınız nesneye daha yakın konumlandırmanıza olanak tanır.

Stüdyo ışıkları monte edilebilir parçalara sahiptir ve ihtiyaçlarınıza göre farklı stantlar arasından hangisine monte etmek istediğinizi seçebilirsiniz. Işıklarınızı nasıl konumlandıracağınız hakkında daha fazla bilgi için, Ürün Fotoğrafçılığına Dair 7 İpucu ve Yansıtıcı Nesneleri Fotoğraflama başlıklı makaleleri okuyabilirsiniz.

Aydınlatma Araçları – Difüzyon

Daha önce burada tartıştığımız gibi difüzyon, daha az sert (daha “dağınık”) bir ışık dağılımı üretmek için ampullerinizden gelen ışığı yumuşatma işlemidir. Bu, çekimlerinize daha profesyonel bir görünüm verir ve sert gölgeleri ve yansıtıcı vurguları önler. Difüzyon, ürün fotoğraflama stüdyonuzun olmazsa olmazıdır.

https://arqspin.com/wp-content/uploads/2013/09/Photography-Light-Tent.png

Aydınlatma Araçları – Difüzyon Levhaları

Bu, fotoğraf ışıklarınızı yaymak için kullanılan çözümlerden biridir. Ampullerin önüne ışık saçan bir materyal katmanını süspansiyon olarak yerleştirin. Beyaz naylon kumaş veya buzlu plastik levhalar iyi difüzyon malzemeleri üretirler. Küçük bir parça mumlu kağıt veya aydınger kâğıdı bile kullanılabilir. Fotoğraf mağazaları da elbette ki çeşitli şekil ve boyutlarda difüzyon panelleri satmaktalar.

Photography Diffusion Panel

Difüzyon tabakalarının en büyük dezavantajı, kurulumun zor olabileceği ve kendi kelepçeler ve stantlarınızla bir kurulum oluşturmanız gerekebileceğidir.

Aydınlatma Araçları – Işık Çadırları

Diffüzyon tabakalarına göre bu alternatif nispeten daha ucuzdur ve kurulumu kolaydır. Deneyimlerimize dayanarak söyleyebiliriz ki ortaya makul sonuçlar çıkıyor. Işık çadırı kullanırken karşılaşacağınız asıl sorun, etrafına çok ışık yaydığı için yavan bir sonuç yaratmasıdır.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/Light_Tent_DIY.jpg/1598px-Light_Tent_DIY.jpg

Aydınlatma Araçları – Yumuşak Kutular

Eğer çıkacak olan ek masrafları karşılayabiliyorsanız, bunlar en iyi difüzyon yöntemidir. Kolayca takılabilir ve sağlamdırlar ve hızla ayarlanabilir ve ayarlanabilirler.

 

Aydınlatma Araçları – Tavsiyeler

Yukarıda tartıştığımız gibi, ürün fotoğrafçılığı için, aydınlatma savaşın %95’ini oluşturuyor. Şimdi, bütçeden konuşalım ve iyi aydınlatma çözümleri hakkında bazı linkler verelim.

Harcanacak 100 Dolar veya daha azınız varsa, önerdiğimiz kurulum şöyle:

• 2 adet kelepçe lambası – Buradan satın alabilirsiniz

• 2 adet 26W / 120V ampul – Buradan satın alabilirsiniz

• Bir difüzyon paneli (buradan satın alabilirsiniz) veya naylon kumaş (buradan satın alabilirsiniz)

• 3-4 yaylı kelepçe (buradan satın alabilirsiniz).

Harcamak için 100 Dolar’dan biraz fazla paranız varsa ve süper uygun bir kurulum arıyorsanız,

Arqbox portatif fotoğraf ışık çadırını sunuyoruz. Özellikleri:

• 2 titreşimsiz renk düzeltmeli LED ışık şeridi

• Yüksek yansıtıcı iç üniforma aydınlatma sağlar

• Çoklu erişim noktaları

• 3 Zemin (beyaz, siyah ve bej)

• Kolay depolama veya nakliye için taşıma çantası

Arqbox Portable Photography Light Tent

Birçok marka, orta fiyatlı aydınlatma kitleri sunuyor. Lastolite, Interfit ve Impact, kit seçenekleri arasında geniş bir yelpazeye sahip iyi markalardır.

Ve aydınlatma için harcayacak 1,000 Dolar veya daha fazlasına sahipseniz, bunun gibi 3 ışıklı bir LED kiti öneririz. Özellikleri:

• 2 adet SpectroLED-14 LED ışığı

• 1 adet SpectroLED-9 LED ışığı

• 3 Işık Standı

• 2 adet uzaktan kumandalı dimmer

• 1 5.4 ‘Mini bom (yukarıdaki aydınlatma için kullanışlıdır)

Umarım bu makale, fotoğraf aydınlatmasının öneminden daha fazla haberdar olmanıza yardımcı olmuştur ve bütçenize uygun bir seçenek sunabilmiştir. Her zaman olduğu gibi başka sorularınız olursa lütfen bize ulaşmaktan çekinmeyin.

Statik ürün fotoğrafçılığında daha iyiye mi gidiyorsunuz? Web üzerindeki varlığınızı bir sonraki seviyeye taşıyacak interaktif 360 ürün fotoğrafçılığı çözümü sunan Arqspin’i düşünün.

Yazar ve Kaynak : Arqspin